کالبد شکافی نکسوس 6 پی نشان از دشواری تعمیر پذیری آن دارد

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امسال از دو تلفن همراه Nexus 5X و Nexus 6P رونمایی کرد. این دو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، یکی ارزان‌تر است و دیگری قدرتمندتر. حالا اما یک تفاوت بزرگ دیگر بین این دو تلفن پیدا شده است، قابلیت تعمیر این دو حالا مورد بررسی قرار گرفته است.
تبلیغات

مدتی قبل گروه iFixit، نکسوس ۵ ایکس را مورد کالبدشکافی قرارداد و در پایان به سادگی تعمیر کردن این تلفن نمره‌ی ۷ از ۱۰ را داد. این عدد شاید خیلی خوب نباشد ولی چندان هم بد نیست.

حال این گروه نکسوس ۶پی را که توسط هواوی برای گوگل ساخته شده است را کالبدشکافی کرده است. این کالبد شکافی نتیجه‌ی خوبی را برای نکسوس ۶ پی به همراه نداشته است و این گجت تنها توانست عدد ۲ از ۱۰ را برای تعمیرپذیری راحت دریافت کند.

این میزان نشان می‌دهد که تعمیرکردن برادر نکسوس ۵ ایکس، یعنی نکسوس ۶ پی بسیار سخت خواهد بود. تعویض صفحه‌ی نمایش در این محصول، تنها با جداکردن تمامی قطعات ممکن خواهد بود. همچنین از چسب بسیار قدرتمندی برای اتصال قاب پشتی و باتری استفاده شده است که بازکردن دستگاه بدون صدمه زدن به دوربین آن را بسیار دشوار می‌کند.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این سختی تعمیر به گونه ای است که باعث مقاوم تر شدن نکسوس ۶ پی شده است. سنسور اثرانگشت نکسوس ۶ پی در اصل مربعی شکل است. این سنسور به صورت دایره ای روی قاب تعبیه شده که باعث می‌شد فکر کنیم سنسور به کار رفته در این محصول همانند نکسوس ۵ ایکس دایره‌ای است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات