انتشار گزارش مالی سونی در سه ماهه‌ دوم سال مالی ۲۰۱۵؛ ادامه روند زیان‌دهی بخش گوشی‌های هوشمند

پنج‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی در سه‌ ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۵ توانسته سود خالص معادل ۲۸۰ میلیون دلار از مجموع درآمد ۱۵.۸ میلیارد دلاری خود بدست آورد. سود عملیاتی این شرکت نیز ۷۳۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
تبلیغات

سونی با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۵، خبر از کسب سود خالص ۲۸۰ میلیون دلاری داده، البته بخش موبایل این شرکت بار دیگر زیان‌ده بوده است.

همان طور که پیش‌بینی می‌شد، بخش‌ تجهیزات و قطعات سخت‌افزاری سونی عملکرد مناسبی داشته است. بخش سنسور عکاسی این شرکت توانسته سود خالص ۲۷۳ میلیون دلاری از مجموع ۲.۲ میلیارد دلار درآمد خود کسب کند که نسبت به سال گذشته نشان از رشد ۱۶ درصدی دارد. سونی به تازگی اعلام کرده که بخش سنسورهای عکاسی خود را به بخشی مستقل تبدیل کرده و بخش سنسورهای توشیبا را نیز تصاحب خواهد کرد. سونی در بخش تجهیزات عکاسی نیز توانسته ۲۱۵ میلیون دلار سود خالص به نام خود ثبت کند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

البته بخش گیمینگ سونی بیشترین رشد را داشته و با رشد ۱۶.۵ درصدی فروش که به نام خود ثبت کرده، توانسته است سودی ۱۹۹ میلیون دلاری کسب کند. اما بخش گوشی‌های هوشمند سونی با توجه به عملکرد نامناسب گوشی و تبلت‌های اکسپریا تنها بخش زیان‌ده این شرکت بوده و از مجموع فروش ۲.۳۳ میلیارد دلاری خود، ۱۷۲ میلیون دلار زیان‌دهی داشته است.

سونی دلیل اصلی عدم افزایش درآمد خود را نیز افت ۱۵.۲ درصدی فروش گجت‌های اکسپریا دانسته است.

نظر شما در خصوص شرکت سونی و بخش‌های مختلف آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات