گزارش مالی سامسونگ منتشر شد؛ افزایش سوددهی غول کره‌ای پس از هفت فصل افت متوالی

پنج‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ امروز گزارش مالی مربوط به سه‌ ماهه‌ی سوم سال جاری را منتشر کرد و همان طور که پیش‌بینی می‌شد این شرکت پس از هفت فصل افت سود بالاخره توانست بار دیگر سود خود را در قیاس با فصل قبل افزایش دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ با انتشار گزارش مالی خود برای سه‌ ماهه‌ی سوم سال میلادی ۲۰۱۵، پس از افت سود در ۷ فصل متوالی توانست سوددهی خود را به روند صعودی بازگرداند. کمپانی کره‌ای در سه‌ماهه‌ی سوم توانسته ۶.۴۲ میلیارد دلار سود عملیاتی کسب کند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته که تنها ۳.۶ میلیارد دلار بود، رشد بسیاری را نشان می‌دهد. به علاوه سود خالص و فروش این شرکت نیز نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ و سامسونگ در این بازه توانسته ۴.۸ میلیارد دلار از ۴۵.۶ میلیارد دلار فروش خود سود کسب کند. این مقادیر در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳.۷ و ۴۱.۷ میلیارد دلار بودند.

این شرکت اعلام کرده که عامل اصلی افزایش سودش، بخش نیمه‌رساناها و پنل صفحه نمایش بوده‌ است. سود عملیاتی از طرفی ۴۴۰ میلیون دلار نیز افزایش داشته است. با این حال سود عملیاتی در مقایسه با سه ‌ماهه‌ی دوم افت داشته و مقداری کمتر از ۵.۰۶ میلیارد دلار مربوط به سه ماهه‌ی دوم بوده است.

البته در افزایش سود، بخش موبایل نقشی نداشته است و سود عملیاتی ۲.۱ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۵۶۰ میلیون دلار رشد داشته است. البته این مقدار نسبت به ۲.۴ میلیارد دلار ثبت شده در سه ماهه‌ی دوم افت داشته که نشان می‌دهد بخش موبایل در افزایش سوددهی سامسونگ نقشی نداشته است. سامسونگ مدعی است که رشد چشم‌گیری را در فروش گلکسی نوت ۵، گلکسی اس ۶ اج پلاس، گلکسی ای و گلکسی جی شاهد بوده اما به دلیل کاهش قیمت گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج با افت سوددهی مواجه شده است.

سامسونگ پیش‌بینی بهبود عملکرد بخش گوشی‌های هوشمند را در سه‌ماهه‌ی آینده داشته است اما به این نکته اشاره کرده است که رقابت سختی در این بازار وجود دارد. به علاوه سامسونگ سال آینده را در بازار گوشی‌های هوشمند سخت‌تر از امسال دانسته و پیش‌بینی کرده که افت سود این بخش ادامه داشته باشد. برای مواجهه با این مشکل ظاهرا سامسونگ درصدد گسترش سرویس پرداخت الکترونیکی و ابزارهای پوشیدنی را خواهد بود تا با نیازهای بازار هماهنگ‌تر شود.

با این که افزایش سوددهی سامسونگ پس از ۷ فصل متوالی می‌تواند خبر خوبی باشد اما این شرکت بیان کرده که در سه‌ماهه‌ی چهارم افت درآمد خواهد داشت چرا که ارزش پول کره در بازارهای جهانی روند نزولی را طی می‌کند.

به علاوه سامسونگ با توجه به عرضه‌ی جهانی آیفون از عملکرد بخش موبایل خود نیز اطمینان کافی ندارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات