SpeedMaster، سریع‌ترین لنز ۱۳۵ میلی متری جهان معرفی شد

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
ZY Optics یک کمپانی چینی است که لنز‌های تولیدی خود را با برند Mitakon روانه‌ی بازار می‌کند. میتاکُن تصاویر و اطلاعات مربوط به لنز جدید خود را با عنوان Speedmaster 135mm F1.4 در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر کرده که نشان از عرضه‌ی یک محصول جالب توجه توسط این کمپانی دارد.
تبلیغات

کمپانی ZY Optics، محصول جدید خود را که یک لنز با نام Mitakon SpeedMaster 135mm F1.4 است، رونمایی کرده و آن را برای پیش خرید در اختیار علاقمندان قرار داده است. این لنز با قیمت ۵۰۰ دلار به عنوان مبلغ ودیعه به فروش می‌رسد که البته نمی‌توان مبلغ پرداخت شده را باز پس گرفت، چراکه کمپانی به این موضوع اشاره کرده که در صورت پیش خرید، لنز مورد نظر در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت و امکان بازگرداندن آن وجود ندارد.

اما با نگاهی به مشخصات فنی این لنز ۱۳۵ میلی‌متری با دیافراگم F/1.4 می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به واقع قیمت و سیاست تعیین شده برای فروش آن، اهمیت کمتری پیدا می‌کند. وزن لنز مورد نظر ۳ کیلوگرم است. این لنز از ۱۱ المان تشکیل شده و علاوه بر رینگ زوم و فوکوس، رینگی برای تنظیم اپرچور نیز دارد. کمپانی چینی ۱۱ المان مورد استفاده در این لنز را در قالب ۵ گروه قرار داده است. حداقل فاصله‌ی فوکوس برای این لنز ۱.۶ متر است. اسپیدمستر را می‌توان با دوربین‌های سونی FE، نیکون و کانن مورد استفاده قرار داد. زد وای اپتیکس اعلام کرده که پیش نمونه‌ی تولیدی از این لنز را اواخر هفته‌ی جاری در نمایشگاه فتوپلاس اکسپو به نمایش خواهد گذاشت.

کمپانی چینی تنها ۱۰۰ دستگاه از این لنز را تولید خواهد کرد و قیمت آن ۲٫۹۹۹ دلار تعیین شده است. زد وای اپتیکس اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی را به عنوان زمان عرضه‌ی این لنز تعیین کرده که احتمالا شاهد تغییر این زمان خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات