نگاهی نزدیک به اپل استور دوبی؛ بزرگترین فروشگاه اپل در دنیا

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر و ویدیوهایی از فروشگاه‌ اپل در دبی به بیرون درز کرده که پرده از زیبایی‌های بزرگترین فروشگاه‌های اپل در دنیا بر می‌دارند.
تبلیغات

همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، اپل تصمیم دارد تا اولین فروشگاه‌های خود در خاورمیانه را پنجشنبه‌ی همین هفته در دوبی  و ابوظبی و تنها به فاصله‌ی سه ساعت از یکدیگر افتتاح کند. با افتتاح این دو شعبه، اپل دارای ۴۶۶ فروشگاه در ۱۷ کشور دنیا خواهد بود.

آخرین باری که اپل دو فروشگاه خود را بصورت همزمان و در یک کشور افتتاح کرد به ۱۹ می ۲۰۰۱ برمی‌گردد؛ زمانی که این کمپانی فروشگاه‌های ویرجینیا و کالیفرنیای خود را بازگشایی کرد. فروشگاه واقع در دوبی در مرکز خرید Mall of the Emirates پنجشنبه‌ی همین هفته در ساعت ۱۶ به وقت محلی و فروشگاه واقع در ابوظبی نیز ساعت ۱۹ در مرکز خرید یاس این شهر افتتاح خواهند شد.

کوپرتینویی‌ها در رویدادی پیش از بازگشایی رسمی این فروشگاه‌ها، مجالی برای نگاه نزدیک به فضای داخلی و امکانات این فروشگاه‌ها فراهم کرده‌اند.

وندی بکمن، مدیر ارشد بازارهای اروپا و خاورمیانه در این مراسم گفت:

ما برای سی سال اینجا بوده‌ایم و محصولات ما از محبوبیت بالایی برخوردارند. فروشگاه‌های ما هویت ما در جامعه هستند و جامعه‌ی امارات متحد‌ی عربی به شکلی باورنکردنی خلاق و نوآور است که این مهم آن را پر رونق کرده.

در حال حاضر بزرگترین فروشگاه اپل Garden Store در لندن با مساحتی حدود ۳۷۱۶ متر مربع است؛ این در حالی است که فروشگاه دوبی حدودا ۴۶۴۵ متر مربع وسعت دارد و این یعنی بزرگترین فروشگاه اپل در دنیا زین‌پس در خاورمیانه در دسترس خواهد بود.

 برخی از عناصر این فروشگاه برای اولین بار در فروشگاه‌های اپل به کار رفته‌اند. درهای اصلی این فروشگاه از ۱۶ فوت شیشه ساخته شده‌اند و لوگوی این کمپانی با عنوانی «متعالی‌تر» در سمت راست آن نقش بسته است. سپس با ۱۸ میز که محصولات اپل بر روی آنها به نمایش درآمده‌اند مواجه می‌شوید. وجود درختانی بلند و سرسبز در مرکز فروشگاه و یک دیوار پوشیده از گیاهان در نیز آرامش خاصی را به فضای داخلی این شعبه داده است.

به گفته‌ی بکمن، طراحی اجزای داخلی این فروشگاه توسط فاستر و تیمش انجام شده است؛ تیمی که طراحی مقر اصلی اپل در کالیفرنیا را بر عهده داشته است.

در انتهای فروشگاه و درست در پشت یک نمایشگر غول‌پیکر، اتاقی خصوصی ویژه‌ی بانوان قرار گرفته که در آن کارگاه‌های آموزشی، جلسات و دیگر اجتماعات برگزار خواهد شد.

جالب است بدانید در این دو فروشگاه بیش از ۱۵۰ کارمند با  ۳۰ ملیت حضور دارند که به ۴۰ زبان دنیا صحبت می‌کنند. بکمن می‌گوید:

هیچ کدام از فروشگاه‌های ما مادامی که توسط بازدید‌کنندگان پر نشوند بزرگ نخواهند بود. ما به سختی کار می‌کنیم و تیمی زبده و دست‌چین شده را برمی‌گزینیم. اغلب کارکنان ما در این فروشگاه پیش‌تر در فروشگاه‌های اروپا یا کوپرتینو آموزش دیده‌اند؛ حال آنکه بیشتر آنها برای چند سال با ما همکاری داشته‌اند.

 فروشگاه جدید اپل چیزی فراتر از یک خرده‌فروشی خواهد بود؛ چرا که این کمپانی تصمیم دارد از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، دانشجویان، فیلم‌سازان، نویسندگان و بسیاری دیگر از افراد مشاغل خاص را برای شرکت در گردهمایی‌ها و رویدادهای خاص در این مکان گرد هم آورد. بکمن در همین رابطه می‌گوید:

 در آینده چیزهای زیاد و فوق‌العاده‌ای در اینجا روی خواهد داد. بنابراین امیدوارم همگان از حضور در اینجا نهایت لذت را ببرند.

 در ادامه با ویدیوهایی از این فروشگاه دیدنی همراه ما باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات