کوالکام دو مودم LTE جدید برای اینترنت اشیا معرفی می‌کند

سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این در زومیت خواندید که کوالکام طرح جدیدی برای دوربین‌های خانه‌های هوشمند ارائه داده و قصد دارد با استفاده از پردازنده‌های خود این دوربین‌ها را سریع‌تر و البته بهینه‌تر کند. حالا این شرکت خبر از معرفی ۲ مودم LTE در حوزه اینترنت اشیا داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت کوالکام قصد دارد دو مودم جدید ویژه اینترنت اشیا معرفی کند. MDM9207-1 و MDM9206‌ دو مودم جدید کوالکام هستند که به نظر می رسد برنامه‌های زیادی برای آن‌ها تدارک دیده شده است. هرچند که نام آن‌ها برای به خاطر سپردن دشوار است ولی قدم‌های مهمی از سوی کوالکام در دنیای اینترنت اشیا به شمار می‌روند. هر دو مودم از LTE پشتیبانی می کنند و به نظر می‌رسد که کوالکام برنامه‌هایی برای جاسازی این مودم‌ها درون خودروهای شهری دارد. برای مثال از این مودم‌ها می‌توان برای ارسال داده‌های جمع آوری شده یا هشدارهایی در مورد ترکیدن لوله‌های خیابان استفاده کرد.

کوالکام معتقد  است که یکی دیگر از کاربردهای این مودم‌ها در کنتورهای آب و برق است. این شرکت مدعی است که بجای این که یک مامور هر ماه برای خواندن اعداد روی کنتورها به منازل مراجعه کند، مودم نصب شده روی این کنتور می‌تواند هر ماه در زمان مورد نیاز روشن شود و اطلاعات مورد نیاز را به فضای ابری ارسال کند. 

همچنین از آنجا که نیاز نیست این مودم دائم روشن باشد و هر ماه فقط در برخی مواقع مورد نیاز روشن می‌شود کوالکام مدعی است که عمر باتری این مودم‌ها تا ۱۰ سال پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. 

از سوی دیگر با توجه به این که مودم‌ها از شبکه LTE پشتیبانی می کنند، کوالکام امیدوار است تا مودم‌هایش به مراتب بیش از این در صنعت اینترنت اشیا توسط سایر شرکت‌های دنیای فناوری  مورد استفاده قرار بگیرند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات