زومجی: نمایشگرهای با نسبت تصویر ۲۱:۹ و تجربه‌ وسیع بازی‌های پی‌سی

یک‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
چندی است که نمایشگرهای ۲۱:۹ در بین کاربران پی‌سی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. زومجی در مقاله‌ای به تشریح مزایا و معایب این نمایشگرها پرداخته و می‌گوید چرا این نمایشگرها، می‌توانند تجربه‌ی خارق‌العاده و وسیعی را در بازی‌های پی‌سی ارائه دهند.
تبلیغات

نمایشگرهای با نسبت تصویر ۲۱:۹ که به اصطلاح به آن‌ها نمایشگرهای Ultra Wide می گویند، چندی است که در بین کاربران رایانه‌های شخصی‌ از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده‌اند. این نمایشگرها که با دو رزولوشن Full HD و QHD تولید شده‌اند، تفاوت اصلی‌شان با نمایشگرهای معمولی‌ که از نسبت ابعاد ۱۶:۹ استفاده می‌کنند، عرض بیشترشان است. 

نمایشگرهای معمولی‌ Full HD و QHD به ترتیب از رزولوشن‌های ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ استفاده می‌کنند اما این رزولوشن در نمایشگرهای Ultra Wide تبدیل به ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ و ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ می‌شود. به این ترتیب پیکسل‌های افقی با افزایش ۳۳.۳ درصدی مواجه شده‌اند.

در اولین برخوردی که با این نوع نمایشگرها خواهید داشت، عجیب‌ترین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، عرض بیش از اندازه این‌گونه مانیتور است و ممکن است کمی برای شما عجیب باشد اما پس از گذراندن چند روز، مطمئن باشید که نمی‌توانید به نمایشگرهای با نسبت تصویر ۱۶:۹ بازگردید.

برای مشاهده کامل مقاله نمایشگرهای با نسبت تصویر ۲۱:۹ و تجربه‌ وسیع بازی‌های پی‌سی به زومجی مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات