سرفیس بوک در مقابل مک‌ بوک پرو از دید بنچمارک‌ها و عملکرد باتری

شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در زمان معرفی سرفیس بوک، ادعا داشت که این لپ‌تاپ عملکرد بسیار بهتری از مک بوک پرو خواهد داشت. البته پاسخ به این سوال خیلی آسان نیست چرا که مولفه‌های زیادی در این عملکرد تاثیرگذار بوده و باید سنجیده شوند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به عملکرد این دو لپ‌تاپ از نظر باتری و نتایج بنچمارک‌ها داشته باشیم.
تبلیغات

وبسایت PC World در جدیدترین مقایسه خود دو لپ‌تاپ مک بوک پرو و سرفیس بوک را انتخاب کرده است. برای اینکه مقایسه عادلانه باشد مک بوک پرو ۱۳ اینچی با پردازنده برادول Core i5-5752U، پردازنده گرافیکی Iris 6100 و ۸ گیگابایت رم دارای سیستم عامل OS X El Capitan در مقابل سرفیس بوک با پردازنده Core i5-6300U اسکای‌لیک، گرافیک جی‌فورس و ۸ گیگابایت رم دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ قرار گرفته است.

پس از اجرای بنچمارک گیک‌بنچ نتایج نشان از این دارند که سرفیس بوک نه تنها دو برابر بهتر از مک بوک پرو نبوده بلکه نتوانسته با لپ‌تاپ ساخت اپل برابری کند. البته با توجه به قرارگیری پردازنده ۱۵ واتی سرفیس بوک در مقابل پردازنده ۲۸ واتی مک بوک پرو از قبل نیز می‌شد این نتیجه را پیش‌بینی کرد.

surface book vs macbook pro 13 geekbench multi 100623044 large

اما بنچمارک‌ها به اینجا ختم نشده و به مقایسه پردازنده گرافیکی نیز پرداخته شد و اینجا بود که سرفیس بوک شروع به درخشیدن کرد. در این تست که نسخه‌ی سال ۲۰۱۳ Tomb Raider در دو لپ‌تاپ اجرا شد، تفاوت محسوسی بین سرفیس بوک و مک بوک دیده می‌شود و لپ‌تاپ مایکروسافت تا ۳ برابر عملکرد بهتری از خود نشان داد.

surface book vs macbook pro 13 tomb raider 14x9 normal 100623041 large

البته پردازنده گرافیکی مجزای سرفیس بوک تنها برای اجرای بازی‌ها نیست و کاربران CAD/CAM یا سایر نرم‌افزارهای سنگین گرافیکی نیز می‌توانند بر روی این پردازنده حساب باز کنند.

در تست باتری نیز فیلمی با رزولوشن 4k با نرم‌افزارهای پلیر پیش‌فرض دو سیستم عامل به نمایش درآمدند. پس از ۸ ساعت مک بوک پرو ۱۹ درصد و سرفیس بوک ۲۹ درصد شارژ باتری داشتند که نشان از برتری سرفیس بوک با اختلاف کم دارد. نکته‌ی قابل توجه این است که سرفیس بوک در حالی در این مقایسه بهتر بود که باتری کوچک‌تر داشته و صفحه نمایش لمسی آن نیز ۱۰ درصد بیشتر از صفحه نمایش عادی مصرف باتری دارد.

هر چند شاید بسیاری ترجیح بدهند که مک بوک پرو ۱۵۰۰ دلاری با سرفیس بوک ۱۵۰۰ دلاری مقایسه شود اما از دید PC World این مقایسه عادلانه‌تر بوده است چرا که هر دوی این لپ‌تاپ‌ها دارای سخت‌افزاری یکسان هستند.

نظر شما در خصوص این دو لپ‌تاپ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات