۴۶ میلیارد پیکسل در کنارهم برای ایجاد بزرگ‌ترین تصویر نجومی تاریخ

شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هیچ منظره‌ای نمی‌تواند زیباتر از نگاه کردن به آسمان پرستاره باشد، حال اما منجمان دانشگاه Ruhr بوخوم آلمان توانستند تصویری تولید کنند که می‌تواند زیبایی بی حد و اندازه‌ای را به نمایش بگذارد.
تبلیغات

تیم منجمان دانشگاه Ruhr توانستند بزرگ‌ترین تصویر نجومی تاریخ را ایجاد کنند. این تصویر که در آن راه شیری به نمایش گذاشته شده است از ۴۶ میلیارد پیکسل تشکیل شده است. این تصویر به خاطر حجم بسیار زیاد ۱۹۴ گیگابایتی فقط از طریق سایت خود دانشگاه و این لینک قابل مشاهده است. علاقه مندان می‌توانند مناطق مختلف راه شیری را به تماشا بنشینند.

این تصویر در پی تلاش ۵ ساله‌ی این تیم ساخته شده است. از این تصاویر می‌توان برای کشف ستاره‌ها، سیارات و دیگر اجرام فضایی استفاده کرد. در این ۵ سال این تیم موفق شد بیش از ۵۰ هزار جرم آسمانی جدید را کشف کنند.

milky

به خاطر عظمت راه شیری، منجمان مجبور شدند که با استفاده از تقسیم فضا به ۲۸۶ قسمت مختلف و عکس‌برداری جداگانه از این مناطق چنین تصویر بزرگی را ایجاد کنند. سپس تصویر بخش‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک تصویر خارق‌العاده‌ی ۴۶ میلیارد پیکسلی را شکل دادند . تصاویر این مناطق توسط تلسکوپ واقع در صحرای Atacama شیلی گرفته شده اند.

برای مشاهده‌ی تصویر تعاملی در سایز بزرگ به این آدرس مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات