ال جی و اینتل برای تولید تراشه موبایل با هم همکاری می کنند

جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ال جی و سامسونگ دو غول کره‌ای عرصه فناوری هستند که علاوه بر تولید گوشی‌های هوشمند، در زمینه‌ی تولید ماژول‌های مورد استفاده در این محصولات نیز فعالیت می‌کنند، اما ال‌جی همچون سامسونگ در زمینه‌ی تولید تراشه‌های موبایل فعال نیست. حال گزارشی منتشر شده که نشان از همکاری ال جی و اینتل برای تولید تراشه‌های موبایل دارد.
تبلیغات

همواره در سال‌های گذشته اخباری مبنی بر تلاش‌های ال‌جی به منظور تولید تراشه‌ اختصاصی خود منتشر شده، اما خبری از محصول نهایی و عرضه‌ی این تراشه در گوشی‌های هوشمند ال جی نبوده است. برای مثال می‌توان تراشه‌ی نوکلون (Nuclun) اشاره کرد که مدتی اخباری در حاشیه‌ی آن منتشر شد. شنیده‌ها حکایت از این داشت که طراحی شده توسط ال جی هم از نظر عملکرد و هم مصرف باتری چندان موفق نبوده و از این رو ال جی عطای آن را به لقایش بخشیده است. با توجه به ورود رقبای دیگری نظیر هواوی به عرصه‌ی تولید تراشه‌ها و موفقیت‌هایی که اپل و اکسینوس با محصولات خود کسب کرده‌اند، ال جی فعالیت در این حوزه را جدی‌تر گرفته و بنابر گزارش‌های منتشر شده همکاری با اینتل را به عنوان یک راهکار در نظر دارد.

ظاهرا ال‌جی و اینتل از ابتدای سال جاری گفتگوهایی را در خصوص همکاری با یکدیگر آغاز کرده و اخیرا به توافقاتی در این رابطه دست یافته‌اند. آخرین وضعیت همکاری این دو کمپانی نشان از این دارد که این دو شرکت قدم‌هایی را برای تحقق همکاری نزدیک برداشته‌اند. شنیده‌ها در خصوص این همکاری، جزئیات دیگری را در اختیارمان قرار نداده است. باید دید که آیا همکاری ال‌جی و اینتل به تولید نسل دوم تراشه‌ی ال جی با نام نوکلون ۲ منجر خواهد شد یا این دو کمپانی محصول جدیدی را از پایه روانه‌ی بازار خواهند کرد.

پیش از این نیز شایعاتی در خصوص همکاری ال جی و اینتل منتشر شده بود و انتشار گزارش مربوط به نزدیک‌تر شدن شایعات به واقعیت کمک کرد. پیش‌تر شنیده بودیم که تراشه‌ی نوکلون ۲ ال جی با تاخیر روبرو شده و علت آن تلاش ال‌جی برای استفاده از ماژول XMM 7360 LTE-A اینتل در این تراشه است. از دیگر اطلاعات موجود در رابطه با نوکلون ۲ ال‌جی باید به احتمال ساخت آن مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری اینتل یا ۱۶ نانومتری TSMC اشاره کرد.

باید دید که آیا همکاری این دو کمپانی رنگ واقعیت به خود می گیرد یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات