اپل: بازگشایی رمز دستگاه‌هایی که از iOS 8 به بعد استفاده می‌کنند بدون داشتن رمز کاربر غیرممکن است

جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل اعلام کرده است که نمی‌تواند قفل دستگاه‌های متعلق به کاربرانش را حتی در صورتی که دستور از قوه‌ی قضاییه و دادگاه صادر شود،‌ باز کند.
تبلیغات

 روز دوشنبه بنا به درخواست یک قاضی در ایالات متحده، اپل اعلام کرد که بازکردن دستگاه و تلفن‌های همراه کاربرانش که از iOS 8 به بعد استفاده می‌کنند غیرممکن است. این شرکت همچنین در ادامه افزود که بازکردن دستگاه‌هایی که از نسخه‌ی ۷ سیستم عامل iOS و قبل تر استفاده می‌کنند ممکن خواهد بود. نزدیک به ۱۰ درصد کل محصولات هوشمند اپل از نسخه‌ی ۷ و قبل‌تر استفاده می‌کنند.

اپل هم‌چنین اعلام کرد که انجام چنین کاری می‌تواند اعتماد بین کاربران و اپل را ازبین ببرد. اپل پس از انتشار iOS 8 اعلام کرد که نمی‌توان رمز دستگاه‌هایی که از این نسخه استفاده می‌کنند را باز کرد.

متن بیانیه‌ی اپل در این باره به این شرح است:

در تمامی دستگاه‌هایی که از نسخه‌ی iOS 8 و جدیدتر استفاده می‌کنند، امکان خارج کردن اطلاعات از دستگاه غیر ممکن است ، حتی اگر دستور این کار توسط مجریان قانون ارسال شود. دسترسی به اطلاعات دستگاه‌ها توسط یک رمز مسدود شده‌اند و تنها با رمز خود کاربر این رمز قابل بازگشایی خواهد بود و این رمز در اختیار اپل نیست.

علی‌رغم این اطمینان خاطری که اپل به کاربرانش داده است، همواره راه‌هایی برای دسترسی دیگران به محتوای دستگاه شما وجود دارد. از این راه‌ها می‌توان به استفاده از بکاپ آی‌کلود و یا آیتونز دستگاه شما اشاره کرد، البته برای این راه‌ها به همکاری اپل نیز نیاز است و مشخص نیست که اپل در این زمینه تا چه میزانی مشارکت خواهد کرد. همچنین ممکن است کاربر را مجبور به استفاده از اثر انگشت برای باز کردن دستگاه‌اش بکنند. لازم است بدانید، نیروی امنیتی حق پرسیدن رمز عبور دستگاه شما در آمریکا را ندارد ولی هنوز قانونی برای منع استفاده از اثرانگشت کاربران وضع نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات