اسنپدراگون ۸۲۰ با استفاده از تکنولوژی ۱۴ نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکوم توسط سامسونگ و با تکنولوژی ۱۴ نانومتری ساخته خواهد شد. قبل‌تر شایعاتی منتشر شده بود که این پردازنده از تکنولوژی ۱۰ نانومتری بهره خواهد برد ولی به نظر می‌رسد از این تکنولوژی در اسنپدراگون ۸۳۰ استفاده خواهد شد و نه در اسنپدراگون ۸۲۰.
تبلیغات

اطلاعاتی که در وبسایت شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده است نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸۲۰ از نسل دوم پردازنده‌های ۱۴ نانومتری خواهد بود. نسل اول پردازنده‌های ۱۴ نانومتری مانند Exynos 7420 در گلکسی اس ۶ و پردازنده‌ی A9 اپل، که در آیفون ۶ اس استفاده شده اند از تکنولوژی هایی برای مصرف بهینه ی انرژی (LPE) استفاده می کنند. نسل دوم این پردازنده از تکنولوژی LPP استفاده خواهد کرد.

پردازنده های LPP می توانند عملکرد قویتری با مصرف انرژی کمتر به کاربر ارایه دهند.سامسونگ هنوز در تامین منابع لازم برای ساخت این پردازنده‌ها دارای مشکلاتی است و از همین رو می‌توان عدم استفاده‌ی گسترده‌ی  پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۲۰ در تلفن‌های هوشمند را نیز همین مشکل دانست. در هر حال به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸۲۰، می‌تواند به خوبی جایگزین اسنپدراگون ۸۱۰ باشد و مشکلات مربوط به آن را نیز نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات