گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی معرفی شد؛ صفحه نمایش ۵ اینچ فول اچ‌دی و پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت اچ‌تی‌سی لحظاتی قبل در جریان کنفرانسی رسمی در نیویورک از گوشی جدید خود با نام وان ای ۹ (One A9) رونمایی کرد. این گوشی که مشخصاتی مشابه میان‌رده‌ها دارد، مجهز به بدنه‌ای فلزی و حسگر اثر انگشت نیز شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اچ تی سی وان ای ۹ از وجود یک صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد این صفحه‌ی نمایش بیش از ۶۷ درصد از مساحت پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی مورد استفاده در این گوشی هوشمند از نوع امولد بوده و تراکم پیکسلی آن ۴۴۰ پیکسل در هر اینچ است. اچ تی سی پوشش گوریلا گلس ۴ را روی صفحه‌ی نمایش این گوشی هوشمند قرار داده تا آن را از گزند آسیب دور نگه دارد. ابعاد گوشی هوشمند جدید اچ تی سی ۱۴۵.۷۵ در ۷۰.۸ در ۷.۲۶ میلی‌متر بوده و وزن آن نیز ۱۴۳ گرم است.

one a9 3

اچ تی سی در این گوشی هوشمند از تراشه‌ی ۶۴ بیتی میان رده کوالکام یا همان اسنپدراگون ۶۱۷ استفاده کرده است. این تراشه از وجود چهار هسته با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز بهره میبرد. اچ‌تی‌سی گوشی هوشمندش را در دو نسخه روانه ی بازار خواهد کرد. یکی از نسخه‌ها از وجود حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی و حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی بهره میبرد، در حالی که نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی از وجود حافظهی رم ۲ گیگابایتی بهره میبرد. در صورتی که کاربران به فضای بیشتری احتیاج داشته باشند، می‌توانند از کارت حافظه‌ی میکرو SD استفاده کنند.

وان ای ۹ را باید در زمره‌ی اولین گوشی‌های هوشمندی قرار داد که پس از نکسوس‌های گوگل به همراه اندروید مارشمالو روانه‌ی بازار میشوند. از جمله‌ی سایر مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید به سنسور اثر انگشت تعبیه شده روی کلید فیزیکی Home اشاره کرد. دیگر خبری از کلیدهای القایی در جلو گوشی نیست و اچ‌تی‌سی کلیدهای نرم‌افزاری اندروید را انتخاب کرده است. باتری مورد استفاده در این گوشی هوشمند ۲٫۱۵۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. اندروید پی نیز با بهره‌گیری از سنسور اثر انگشت گوشی کار می‌کند. اچ‌تی‌سی در وان ای ۹ از رابط کاربری سنس بهره گرفته است. این رابط کاربری بسیار سبک‌تر از پیش شده است.

one a9 2

اچ‌تی‌سی در پشت گوشی از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و در جلو از یک سنسور ۴ مگاپیکسلی بهره گرفته است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از وجود لرزش گیر اپتیکال بهره میبرد. این دوربین قادر است در محیط های کم نور تصاویر بسیار با کیفیتی را به ثبت برساند. این دوربین همچنین امکان ثبت تصاویر با فرمت RAW را دارد. اچ‌تی‌سی در دوربین سلفی به بهره‌گیری از فناوری اولترا پیکسل پایبند مانده است.

اچ‌تی‌سی برخلاف بسیاری از گوشیهای هوشمندش، بلندگوهای بوم ساند را از گوشی خود حذف کرده و این فناوری را به هدفون‌هایش انتقال داده است. اچ‌تی‌سی کوشی هوشمندش را در چهار رنگ نقره‌ای، خاکستری کربنی، طلایی و زرشکی روانه‌ی بازارخواهد کرد. این گوشی های هوشمند همراه با اشتراک ۶ ماهه‌ی گوگل موزیک در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

این گوشی به زودی با قیمت‌های مختلف وارد بازار خواهد شد. در آمریکا نسخه‌ی داراری ۳ گیگابایت رم ای ۹ با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود و در نقطه‌ی مقابل این گوشی با قیمت عجیب ۴۳۰ پوند وارد بازار بریتانیا خواهد شد که معادل ۶۶۵ دلار است.

one a9
one a9 5
one a9 7
one a9 8
one a9 10
one a9 4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات