کورتانا بزودی قادر به ارسال پیامک و اعلام هشدار در مورد تماس‌های از دست رفته در ویندوز 10 خواهد بود

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
کورتانا، دستیار صوتی هوشمند و توانمند مایکروسافت، ابزار جدا نشدنی ویندوز ۱۰ است. با این حال، غول نرم‌افزاری دنیا بی‌کار ننشسته و به دنبال تکامل بخشیدن به دستیار دیجیتالی ویندوز ۱۰ است. به‌زودی کورتانا قادر به ارسال پیامک و اعلام هشدار در مورد تماس‌های از دست رفته خواهد بود. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

شرکت مایکروسافت در حال کار روی روشی است که بتوان با استفاده از کورتانای موجود در رایانه‌های شخصی، از طریق تلفن هوشمند ویندوزی اقدام به ارسال پیام‌های متنی کرد. ویندوز ۱۰ نسخه‌ی دسکتاپ با شماره ساخت ۱۰۵۶۵ از قابلیت هشدار به کاربر در زمان از تماس از دست رفته‌ی تلفنی برخوردار است، اما متاسفانه فعلا، قابلیت یاد شده در ویندوز ۱۰ نسخه‌ی موجود برای گوشی‌های هوشمند ویندوزی، وجود ندارد. ویژگی مذکور، در بیشتر ساخت‌های داخلی اخیر عمل می‌کند و ما خوشبختانه شانس استفاده از آن را داشته‌ایم. همچنین با این ویژگی، کورتانا قادر به ارسال پیامک هم است.

قابلیت یاد شده، درحال حاضر برای ساخت‌های عمومی ویندوز ۱۰ در دسترس نیست، هرچند که در آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ نسخه‌ی گوشی هوشمند کار می‌کند. به این معنی که، این قابلیت سرانجام به ویندوز ۱۰ نسخه‌ی اینسایدر قبل از انتشار در نسخه‌ی دوم RTM، راه پیدا خواهد کرد. ارسال پیامک با کورتانا بسیار آسان است و می‌توانید تنها با دستور صوتی اقدام به ارسال پیام متنی کنید.

هنگامی که پیام متنی ارسال شد، به صورت سحرآمیزی روی گوشی هوشمند ویندوزی نمایان خواهد شد که در این صورت، گیرنده بایستی بدون هیچ مشکلی پیام را دریافت کند. ارتباط با کورتانا برای ارسال پیام متنی به‌طور حقیقی در ویندوز ۱۰ ساخت ۱۰۵۶۵ نسخه‌ی دسکتاپ عمل می‌کند. اما برای ارسال پیامک نیازمند استفاده از بروزترین ساخت ویندوز نسخه‌ی موبایلی خواهید بود که درحال حاضر به صورت عمومی در دسترس نیست.

دستیار صوتی مایکروسافت، در رایانه‌های دسکتاپ می‌تواند هنگام از دست رفتن تماس دریافتی به کاربر هشدار دهد. به‌طوری‌که همانند اعلانیه‌های دیگر، به صورت پاپ‌آپ نمایش داده خواهد شد. در این حالت، دو گزینه‌ی جذاب پیش روی کاربر خواهد بود: کاربر می‌تواند هشدار را نادیده بگیرد یا این که با استفاده از متن‌های تعریف شده‌ی قبلی به آن پاسخ (reply) دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات