یک کمپانی چینی ۱۵ درصد سهام وسترن دیجیتال را خرید

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
Unis کمپانی سرمایه‌گذاری است که گفته می‌شود توسط دولت چین اداره می‌شود. این کمپانی ۱۵ درصد سهام وسترن دیجیتال را خریداری کرده و به دنبال تصاحب کمپانی تولیدکننده حافظه NAND «میکرون» است.
تبلیغات

کمپانی چینی Unis میزان ۱۵ درصد سهام وسترن دیجیتال را تصاحب کرده است. این کمپانی با سرمایه‌گذاری ۳.۷۷۵ میلیارد دلار به بزرگ‌ترین سهامدار شرکت تایوانی WD تبدیل شده است. البته این میزان سهم هیچ گونه حقی به Unis برای کنترل بزرگترین تولیدکننده هارد دیسک در دنیا نمی‌دهد.

در ازای این سرمایه‌گزاری، Unis این حق را پیدا می‌کند که فردی را به عنوان نماینده به هیئت مدیره وسنرن دیجیتال اضافه کند. گفته می‌شود که کمپانی Unis توسط دولت چین اداره می‌شود و احتمالا این موضوع منجر به دردسرهایی برای وسترن دیجیتال شود که البته با پذیرش قرارداد از سوی کمپانی تایوانی به نظر می‌رسد، این فرصت سرمایه‌گذاری آنقدر جذاب بوده که وسترن دیجیتال پی عواقب جانبی آن را به تنش مالیده است!

گفته می‌شود این کمپانی سرمایه‌گذاری در پی آن است که «میکرون»، سازنده حافظه‌های NAND را نیز به طور کامل تصاحب کند. با ظهور SSDها موقعیت دیسک‌های سخت به خطر افتاده و وسترن دیجیتال نیز به دنبال آن است تا با کوچک‌تر کردن تجارت هارد دیسک بتواند در حوزه اس‌اس‌دی نفوذ بیشتری پیدا کند و حالا با سرمایه جدیدی که به سمت این کمپانی سرازیر شده، روند تغییر استراتژی این کمپانی تسریع خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات