کجارو: نگاهی به گردشگری سبز یا گردشگری با اخلاق

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
منشور جهانی اخلاقیات در گردشگری که اواخر قرن بیستم میلادی به تصویب رسید، یک برنامه‌ی عمل برای توسعه‌ی گردشگری سبز (Green Tourism)  یا گردشگری پاسخگو (Responsible Tourism)و اخلاق محور در جهان است که این گزارش تلاش دارد تا مروری بر این منشور و انتظاراتش داشته باشد. با کجارو همراه باشید.
تبلیغات

همان‌طور که در صنایع، نگاه به توسعه‌ی پایدار (SUSTANBALE DEVLOPMENT) در قالب استانداردها و بیانیه های مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) شکل می‌گیرد تا آسیب‌پذیری محیط زیست کاهش یابد، در صنعت گردشگری نیز، می‌بایست نگاه سبز محور به جامعه و جهان، در دستور کار فعالان این صنعت در حال گسترش قرار بگیرد. نگاه به گردشگری سبز یعنی آن که گردشگران و فعالان صنعت گردشگری، رفتار مخل آسایش و آرامش جامعه نداشته باشند. یعنی این که گردشگران، محیط زیست شهر یا کشوری که در حال بازدید هستند را آلوده نکنند. بر روی ابنیه کشورهای مختلف، یادگاری ننویسند. همه جای جهان را سرای خود بدانند و به این باور برسند که باید وارثان خوبی برای گذشتگان و حافظان خوبی برای آینده‌گان باشند.

green tourism

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات