گزارش مالی AMD در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵: افزایش ضرر دهی کمپانی به ۱۹۷ میلیون دلار

یک‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی AMD ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد که نشان از ضرر ۱۹۷ میلیون دلاری این کمپانی دارد. ای ام دی در جهت بهبود وضعیت خود ، اقدامات زیادی را انجام داده، اما با این حال شاهد ضرردهی این کمپانی هستیم.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش مالی منتشر شده توسط AMD که مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی است، این کمپانی بار دیگر متحمل ضرر شده و براساس شنیده‌ها بیش از ۱۹۷ میلیون دلار از دست داده است. ضرر ای ام دی در مقایسه با سه ماهه‌ی پیش از آن بیش از ۱۶ میلیون دلار بیشتر شده است. ای ام دی در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری تغییرات گسترده‌ای را انجام داده که با این وجود شاهد افزایش ضرردهی این کمپانی هستیم. در کنار افزایش ضرردهی، ای ام دی هر روز سهم خود از بازار را از دست داده و آن را در اختیار کمپانی‌های دیگری نظیر اینتل و انویدیا قرار می‌دهد. نگاهی به ارزش سهام ای ام دی در پنج سال اخیر حکایت از این دارد که این کمپانی با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است.

با وجود افزایش ضرردهی ای ام دی، هنوز می‌توان به آینده‌ی این کمپانی امیدوار بود؛ چراکه همکاری مشترک برای سرمایه‌‌گذاری با فوجیستو در کنار افزایش درآمد بخش تولید محصولات توکار (Embedded) توسط این کمپانی باعث شده تا روزنه‌های امیدی در این کمپانی قدیمی ایجاد شود. براساس اطلاعات ارائه شده بخش تولید محصولات امبدد در ای ام دی با افزایش درآمد عملیاتی از ۲۷ میلیون دلار به بیش از ۸۴ میلیون دلار مواجه بوده است.

ای ام دی درصدد ایجاد سیاست‌هایی است که نتیجه‌ی آن‌ها کاهش شدید هزینه‌های این کمپانی خواهد بود تا از این طریق بتوان کمپانی را به سوددهی رساند. حاشیه‌ی سود این کمپانی در حال حاضر ۲۳ درصد است که نشان از وضعیت نه چندان مساعد کمپانی دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات