لنوو پیشنهاد مایکروسافت برای فروش محصولات سری سرفیس را رد کرد

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
از ماه گذشته‌ی میلادی کمپانی‌هایی نظیر دل، اچ‌پی و شماری از کمپانی‌های دیگر اقدام به فروش سرفیس‌پروهای مایکروسافت در کنار محصولات و سرویس‌‌های خود برای مشتریان تجاری کرده‌اند، اما لنوو یکی کمپانی‌هایی است که با وجود دریافت پیشنهاد از سوی مایکروسافت، آن را رد کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ماه گذشته‌ی میلادی، کمپانی دل فروش سرفیس پروهای مایکروسافت را در کنار محصولات سری اینترپرایز خود بری مشتریان تجاری آغاز کرد. پس از گذشت مدت کوتاهی کمپانی‌های HP، Avande و Accenture نیز به دل پیوسته و فروش سرفیس پرو‌های مایکروسافت را در دستور کار قرار دادند. حال اخباری منتشر شده که حکایت از ارائه‌ی پیشنهاد فروش سرفیس پرو از سوی مایکروسافت به لنوو دارد که با مخالفت این کمپانی همراه شده است.

جیان فراکو لانجی، رئیس اجرایی لنوو اعلاک کرده که مایکروسافت پیشنهاد فروش سرفیس پرو‌ها را به لنوو ارائه داده، اما این کمپانی چینی با آن موافقیت نکرده است.

لانجی به این موضوع اشاره کرده که این پیشنهاد در حدود یک سال پیش ارائه شده و وی دلیل خاصی را برای قبول آن پیدا نکرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط لانجی، مایکروسافت و لنوو در برخی از زمینه با هم همکاری داشته و به عنوان یک شریک شناخته می‌شوند، حال آنکه در شمار دیگری از حوزه‌ها این دو کمپانی به عنوان رقیب در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

متخصصان دل و اچ‌پی اما نظر متفاوتی دارند و به همین علت فروش سرفیس‌های مایکروسافت را قبول کرده‌اند. این دو تن دلایل خود را برای قبول فروش سرفیس‌های مایکروسافت ارائه کرده‌اند.

ماریوس هاس، مدیر ارشد بازاریابی دل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ردموندی‌ها درصدد بهره‌‌گیری از اکوسیستم و پلتفرمی هستند که دل برای فروش محصولات خود از وجود آن بهره می‌برند. وی به این نکته اشاره کرده که دل ترجیح داده تا مشتریان خود را که سرفیس پرو‌های مایکروسافت را نیز خریداری می‌کنند، پشتیبانی کند تا اینکه عذر این کاربران را خواسته و از ارائه‌ی خدمات به آن‌ها خودداری کند.

دیان ویسلر، مدیرعامل اچ‌پی نیز در این خصوص گفته است:

مایکروسافت نیز جزو کمپانی‌هایی است که ما سالیان سال است که با آن‌ها کار می‌کنیم، از این‌رو نمی‌خواهیم به سادگی از این روابط صرف نظر کرده و فرصت را در اختیار رقبای خود قرار دهیم. کارکنان اچ‌پی برای فروش محصولات مایکروسافت هزینه‌ای را دریافت نخواهد کرد و در صورتی که مشتریان به خرید این محصولات اصرار بورزند، این کمپانی سرویس‌های مورد نظر را در اختیارشان قرار خواهد داد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات