استیو بالمر با پرداخت ۸۰۰ میلیون دلار، ۴ درصد از سهام توییتر را در اختیار گرفت

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
حتما نام و چهره‌ی استیو بالمر، مدیرعامل سابق کمپانی مایکروسافت را به خاطر دارید. به تازگی بالمر ۴ درصد از سهام توییتر را تصاحب کرده که این موضوع  وی را به سومین سهامدار بزرگ این کمپانی تبدیل کرده است.
تبلیغات

مرد پر انرژی مایکروسافت که برای ۱۴ سال سکان هدایت این کمپانی را در دست گرفته بود، حال با در اختیار گرفتن ۴ درصد از سهام توییتر، به سومین سهامدار بزرگ این کمپانی تبدیل شده است. در حال حاضر سهام بالمر از جک دورسی، موسس و مدیرعامل کنونی این کمپانی بیشتر است.

استیو بالمر این موضوع را از طریق انتشار توییتی اعلام کرد. بالمر در توییت خود از ویژگی‌ Moments به عنوان یکی از قابلیت‌های خلاقانه‌ی این سرویس یاد کرده و دورسی را نیز برای تکیه زدن بر سمت مدیرعاملی این کمپانی مورد تمجید قرار داده است. وی از خرید ۴ درصد از سهام توییتر ابزار خوشحالی کرده است.

در حال حاضر ارزش کل بازار سهام توییتر ۲۱ میلیارد دلار است که با توجه در اختیار گرفتن ۴ درصد از این میزان می‌توان پرداخت ۸۰۰ میلیون دلار از سوی مدیرعامل سابق مایکروسافت را محاسبه کرد. شاید بسیاری از پرداخت این مبلغ توسط استیو بالمر اظهار تعجب کنند؛ اما بهتر است به این نکته اشاره کرد که براساس گزارش منتشر شده توسط فوربز، استیو بالمر ۲۱.۵ میلیارد دلار ثروت دارد که از این رو تصاحب بخشی از سهام توییتر برای وی کارچندان سخت و پیچیده‌ای نیست.

توییتر پس از در دست گرفتن امور توسط جک دورسی، شاهد تغییرات بزرگی است که از جمله‌ی آن می‌توان به اخراج بیش از ۳۳۶ نفر از نیروی کار این کمپانی که بالغ بر ۸ درصد را شامل می‌شود اشاره کرد. همچنین امید کردستانی، متخصص ایرانی الاصل شناخته شده در دره‌ی سیلیکون نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی این کمپانی منسوب شده است. چندی پیش نیز اخباری منتشر شد که یکی از شاهزاده‌های سعودی با افزایش سهام خود در توییتر به میزان ۵ درصد کل سهام، به دومین سهامدار بزرگ این کمپانی تبدیل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات