۷ ترفند برای کاربری سریع در ویندوز ۱۰

یک‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
ویندوز ۱۰ با استقبال خوب کاربران مواجه شده است و در ۱۰ هفته روی بیش از ۱۱۰ میلیون ابزار نصب شده است. حال در این مقاله به معرفی چند ترفند ساده و بسیار سریع خواهیم پرداخت که تجربه استفاده از این سیستم‌ عامل را ارتقا خواهد بخشید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 شاید تصور کنید که با تمامی میانبر‌ها و ترفند‌های ویندوز ۱۰ آشنایی دارید. اما قطعا اشتباه می‌کنید. به دو دلیل، اول به این دلیل که مایکروسافت تمامی این ترفند‌ها را به صورت رسمی اعلام نکرده است؛ و دیگری این که مایکروسافت به صورت مداوم اقدام به بروزرسانی و افزودن قابلیت‌های جدید به ویندوز ۱۰ می‌کند. 

 کمینه کردن (minimize) تمامی پنجره‌ها به جز پنجره فعال

برای این کار کافی است پنجره‌ای که نیاز دارید را گرفته و چندبار آن را بلرزانید. بلافاصله مشاهده خواهید کرد که تمامی پنجره‌ها به جز پنجره‌ای که آن را گرفته بودید، کمینه خواهند شد.

باز کردن سریع منوی Properties

ترفندهای ویندوز ۱۰

در فایل اکسپلورر کلید Alt را نگه داشته و روی برنامه یا فایل مورد نظر دو بار کلیک کنید تا منوی Properties آن باز شود.

میانبرهای جدید کلید ویندوز

ترفندهای ویندوز ۱۰

کلید‌های Win+I منوی جدید تنظیمات را باز خواهد کرد. هم‌چنین برای باز کردن سریع اکشن سنتر جدید در ویندوز ۱۰ کافی است از کلید‌های Win+A استفاده کنید. در نهایت نیز با استفاده از کلید‌های ,Win+X قادر خواهید بود تا منوی استارت مخفی را باز کنید.

پین کردن Recycle Bin به منوی استارت

ترفندهای ویندوز ۱۰

اگر می‌خواهید که سطل آشغال (Recycle Bin) را علاوه بر دسکتاپ، در منوی استارت نیز داشته باشید، کافی است روی آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب نمایید.

اسکرول کردن پنجره‌های غیر فعال

windows 10 tricks scroll inactive windows

در ویندوز ۱۰ قادر خواهید بود در کنار پنجره‌های فعال، به اسکرول کردن پنجره‌های غیر فعال نیز بپردازید. این قابلیت به طور پیش‌فرض فعال است، اما اگر فعال نبود می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings>Devices>Mouse & Touchpads گزینه اسکرول کردن پنجره‌های غیرفعال، این قابلیت ویندوز ۱۰ رافعال کنید. حال می‌توانید با برد موس روی پنجره‌های غیرفعال و استفاده از چرخ اسکرول موس خود، به اسکرول کردن بپردازید.

افزایش سرعت در منوی استارت

ترفندهای ویندوز ۱۰

در قسمت All Apps منوی استارت می‌توانید با کلیک بر روی حروف و یا اعداد بالای هر قسمت، لیست تمامی حروف را مشاهده کنید. حال با کلیک روی حرف مورد نظر، تمامی نرم‌افزار‌های آن بخش را مشاهده خواهید کرد. 

کنترل کردن تسک‌بار با کلید‌های میانبر

ترفندهای ویندوز ۱۰

اگر نرم‌افزارهای مختلفی را به تسک‌بار افزوده‌اید، می‌توانید آن‌ها را به صورت سریع با کلید‌های میانبر ویندوز+شماره موقعیت نرم‌افزار، باز کنید. هم‌چنین با استفاده از کلید‌های میانبر Win+T می‌توانید روی نرم‌افزار‌های تسک بار حرکت کنید.

ترفند‌های بیان شده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا شما ترفند دیگری را در ویندوز ۱۰ سراغ دارید؟ آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات