سامسونگ در حال توسعه سه پردازنده از خانواده اکسینوس است

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ سال آینده از سه سیستم-روی-چیپ (SOC) جدید از خانواده اکسینوس رونمایی خواهد کرد. برای اطلاع از جزئیات پردازنده‌های جدید سامسونگ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 سامسونگ مدت‌ها است که در کنار استفاده از پردازنده‌های مختلف در محصولات خود، به توسعه و استفاده از پردازنده‌های مخصوص خود با نام اکسینوس مشغول است. این مساله در سال جاری میلادی با مشکلات به وجود آمده برای پردازنده‌‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکوم رنگ جدیدی به خود گرفت. سامسونگ هزینه‌ی زیادی را صرف توسعه اکسینوس ۷۴۲۰ کرد و در نهایت این پردازنده با عملکرد فوق‌العاده‌ی خود در گلکسی اس۶ و نوت ۵ سامسونگ را روسفید کرد. 

حال پس از موفقیت‌های ۷۴۲۰، اخباری مبنی بر گسترش خانواده اکسینوس منتشر شده است تا سامسونگ به تدریج در زمینه‌ی پردازنده‌ی محصولات خود نیز به خودکفایی برسد. اکسینوس ۸۸۹۰ که پیش‌تر نتایج بنچمارک آن فاش شده بود، در صدر پردازنده‌های جدید سامسونگ قرار خواهد گرفت. این سیستم-روی-چیپ که با کد Mongoose نیز شناخته می‌شود، در کنار اسنپدراگون ۸۲۰، در پرچمدار‌های نسل بعدی سامسونگ از جمله گلکسی اس ۷ به کار خواهد رفت. 

samsung exynos soc

گفته می‌شود اکسینوس ۸۸۹۰ از حداکثر فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز و معماری هسته‌های سفارشی سامسونگ استفاده خواهد کرد. هم‌چنین سامسونگ برای تولید آن از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری FinFET بهره خواهد برد. انتظار می‌رود اکسینوس ۸۸۹۰ در فصل دوم سال ۲۰۱۶ و همراه با گلکسی اس ۷ معرفی شود.

اکسینوس ۷۴۲۲ که پیش‌تر شایعه استفاده آن در گلکسی نوت ۵ منتشر شده بود، عضو جدید دیگر خانواده سیستم-روی-چیپ‌ های سامسونگ خواهد بود. سومین SOC که سامسونگ مشغول توسعه‌ی آن است اکسینوس ۷۸۸۰ نام دارد. هر دو پردازنده نام برده ظاهرا از معماری big.LITTLE و هسته‌های Cortex-A72 در کنار Cortex-A53 بهره خواهند برد. بدین صورت که هسته‌های A72 وظیفه‌ی پردازش‌های سنگین و هسته‌های A53 پردازش‌های معمولی را بر عهده خواهند داشت. احتمال می‌رود اکسینوس ۷۴۲۲ و ۷۸۸۰ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ معرفی شوند و سامسونگ از آن‌ها در سری گلکسی A استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات