داج وایپر در آستانه‌ی توقف تولید

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
ممکن است طی چند سال آینده، دیگر شاهد عرضه‌ی داج وایپر جدیدی نباشیم، چرا که احتمال توقف تولید این خودرو وجود دارد. برای بررسی جزئیات این خبر، با ما در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق طرح پیشنهادی اتحادیه‌ی کارگران صنعت خودروسازی (United Auto Workers) و گروه خودروسازی فیات-کرایسلر (FCA)، احتمال تعطیلی واحد مونتاژ Connor Avenue وجود دارد. این واحد مسئول تولید داج وایپر سال ۲۰۱۷ است. در متن طرح پیشنهادی دلیلی برای تعطیلی این واحد مطرح نشده ‌است. فعالیت واحد مذکور در طی سال گذشته، دو بار با هدف کاهش تولید وایپر جهت مقابله با کاهش تقاضا برای این خودرو، به حالت تعلیق در آمده بود.

کاهش قیمت ۱۵ هزار دلاری قیمت این سوپر اسپورت باعث افزایش تدریجی فروش آن شد، اما این روند در سال ۲۰۱۵ ادامه نیافت. از ماه ژانویه تا سپتامبر امسال، تنها ۵۰۳ دستگاه از این خودرو به فروش رفته که این نشان دهنده‌ی کاهش ۸ درصدی میزان فروش وایپر است. داج برای بهبود وضعیت فروش این خودرو، استراتژی‌های مختلفی را به کار بست؛ برنامه‌ی "یک‌به‌یک" با هدف فراهم کردن امکان سفارشی‌‌سازی این خودرو توسط خریدار و معرفی وایپر ACR از جمله‌ی این استراتژی‌ها هستند.

در حالیکه سوپراسپورت‌های بالارده‌ی دیگر، روز به روز در حال سازگاری بیشتر با محیط زیست و ارائه‌ی تجربه‌ی سواری بهتر هستند، وایپر کماکان از یک پیشرانه‌ی تنفس مصنوعی ۱۰ سیلندر و بزرگ بهره می‌برد. علیرغم افزوده شدن برخی ابزارهای الکترونیکی در مدلهای اخیر وایپر، این خودرو هنوز با سوپراسپورت‌های مدرن فاصله دارد. مسلما آنچه که برای گروه خودروسازی فیات-کرایسلر اهمیت دارد، میزان فروش وایپر است و ممکن است در صورت عدم بهبود شرایط، دیگر شاهد تولید این سوپراسپورت دوست داشتنی نباشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات