۱۵ ترفند برای داشتن بهترین تجربه‌ی کاربری با جی 4 ال‌جی (قسمت دوم)

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
مطالعه 8 دقیقه
ال جی در ابتدای سال ۲۰۱۵ نسل جدید گوشی هوشمند خود را با نام LG G4 روانه‌ی بازار کرد. این کمپانی کره‌ای برخلاف روند بازار که استفاده از فلز را در گوشی حکم می‌کرد، متفاوت عمل کرده و از چرم در پشت گوشی هوشمند استفاده کرد. این گوشی علاوه بر المان‌های ظاهری جدید، از نظر قابلیت‌های نرم‌افزاری نیز پیشرفت‌هایی را شاهد بوده که در ادامه‌ی قسمت اول به بررسی ۸ ترفند دیگر در جی ۴ خواهیم پرداخت.
تبلیغات

در ادامه‌ی بررسی ۱۵ ترفند جی ۴ که هفته‌ی گذشته ۷ مورد از آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم، در ادامه به تشریح ۸ ترفند باقی مانده خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.

قفل هوشمند (‌Smart Lock)

از جمله‌ی قابلیت‌های کاربردی اندروید باید به قفل هوشمند یا Smart Lock اشاره کرد. این ویژگی در جی ۴ ال‌جی نیز بسیار کاربردی است. با استفاده از قفل هوشمند می‌توان با تنظیم صفحه‌ی قفل، در شرایط خاص، طریقه‌ی باز کردن قفل را تنها به یک کشیدن ساده روی صفحه‌ی نمایش خلاصه کرد. برای مثال در صورتی که کاربر در موقعیت مکانی خاصی بوده یا به یک گجت خاص از طریق بلوتوث متصل شود، این قابلیت فعال می‌شود. همچنین باید به شناسایی صورت کاربر توسط گوشی نیز اشاره کرد که در این حالت هم قفل هوشمند وارد عمل می‌شود.

G4 2

برای فعال کردن این قابلیت کافی است تا از منوی تنظیمات به Lock Screen بروید. تنظیمات قفل هوشمند یا همان Smart Lock را می‌توان از طریق این منو  پیدا کرد. در حال حاضر پنج حالت پیش فرض برای تنظیم کردن این قابلیت پیش‌بینی شده است که شامل گجت‌های متصل شده‌ مورد اعتماد، مکان، الگوی صورت، صدای شناخته شده و حالتی است که کاربر گوشی هوشمند را نزدیک به بدن خود نگه می‌دارد.

قابلیت قفل هوشمند اندروید در هماهنگی کامل با ناک کد ال‌جی است. بطوریکه می‌توان در صورت فعال بودن قفل هوشمند، با دوبار لمس صفحه‌ی نمایش به صفحه‌ی مربوط به قفل هوشمند رفته یا بصورت مستقیم الگوی ناک کد را وارد کرد.

اینتراپشن (Interruptions)

تنظیمات پروفایل صوتی و دریافت اعلانیه‌های گوشی‌های هوشمند در پلتفرم‌ها و حتی سازندگان مختلف متفاوت است. جی ۴ نیز از این امر مستثنی نیست و قابلیت‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

g4 tricks 1

برای دسترسی به این قابلیت باید از منوی اعلانیه‌ها که با کشیدن انگشت از سمت بالا به پایین فعال می‌شود، استفاده کرد. می‌توان اینتراپشن را براساس شرایط خود تنظیم کرد. برای انجام تنظیمات باید از طریق مسیر Setting>Sound & Notification>Interruptions وارد منوی مورد نظر شده و تنظیمات دلخواه خود را براساس روزهای هفته یا موقعیت مکانی تنظیم کرد.

ورود خودکار به سرویس ‌های ابری

هم‌اکنون سرویس‌های ابری گوناگونی برای استفاده در اختیار کاربران قرار دارد. دارندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند این سرویس‌های ابری را از طریق اپلیکیشن‌های توسعه یافته برای آن‌ها مورد استفاده قرار دهند. در جی ۴ می‌توان شماری از سرویس‌های ابری موجود را به روش بهتری مورد استفاده قرار داد. برای تنظیم سرویس‌های ابری مورد استفاده کافی است تا به بخش Cloud  از طریق منوی تنظیمات و مسیر General>Personal دسترسی پیدا کرد. در این بخش مشاهده خواهید کرد که جی ۴ از سرویس‌های ابری دراپ باکس، باکس، وان درایو و ال جی کلاد پشتیبانی ‌می‌کند.

مهم‌ترین سوال در این قسمت، روشی است که از طریق آن جی ۴ استفاده از این سرویس‌‌های ابری را برای کاربر تسهیل می‌کند. با وارد کردن اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری سرویس‌های نام برده می‌توان به محتوای این سرویس‌های ابری از طریق گالری، موزیک و مدیریت فایل یا همان File Manager دسترسی پیدا کرد. حتی می‌توان تنظیمات را به گونه‌ای تغییر داد تا دسترسی به سرویس‌های ابری برای بخش گالری، موزیک با مدیریت فایل در قبال هر یک از سرویس‌ها متفاوت باشد. برای مثال در صورتی که حجم انبوهی از تصاویر خود را در دراپ باکس نگه‌داری کرده و موزیک‌های خود را در وان درایو ذخیره می‌کنید، پس بهتر است تنظیمات را به گونه‌ای انجام دهید تا گالری به دراپ‌باکس دسترسی داشته و بخش موزیک از وان درایو استفاده کند.

پین کردن صفحه‌ی نمایش

پین کردن صفحه‌ی نمایش یکی از قابلیت‌های اندروید آبنبات چوبی است که زیاد درباره‌ی آن سخن گفته نشده است و در اغلب گوشی‌های هوشمند این ویژگی غیرفعال است. با استفاده از این ویژگی کاربران قادرند تا پنجره‌ی مربوط به یک اپلیکیشن خاص را روی صفحه‌ی نمایش قفل کنند تا اینکه سایر افرادی که گوشی را در دست دارند، نتوانند جز اپلیکیشن مربوطه به سایر قسمت‌های گوشی سرک بکشند.

G4 3

برای فعال کردن این ویژگی باید به بخش تنظیمات گوشی هوشمند رفته و سپس از بخش General وارد Security شوید. سپس کافی است تا به پایین‌ترین بخش منو اسکرول کنید تا Screen Pinning را بیابید. در نهایت باید این ویژگی را فعال کنید.

تمام اپلیکیشن موجود روی گوشی هوشمند را می‌توان از این طریق روی صفحه‌ی نمایش پین کرد. برای استفاده از این قابلیت کافی است تا پس از اجرای اپلیکیشن کلید مالتی تسکینگ در پایین صفحه‌ی نمایش را فشار ادده و سپس آیکون پین کردن را که در پایین سمت راست کارت مخصوص به اپلیکیشن قرار داد، کلیک کرد. پس از پین کردن اپلیکیشن به صفحه‌ی نمایش تنها در صورتی می‌توان از این حالت خارج شد که کاربر رمز عبور یا الگوی باز کردن قفل گوشی را در اختیار داشته باشد.

قفل کردن محتوا

 در صورتی که دوست ندارید تا شماری از تصاویر موجود روی گوشی‌هوشمندتان توسط سایر افرادی که گوشی را دست می‌‌گیرند، مشاهده شود، پس بهتر است از این قابلیت استفاده کنید. در G4 می‌توانید این قابلیت را فعال کنید تا فایل‌های مورد نظرتان از دید سایرین پنهان کنید. این ویژگی Content Lock نام دارد و می‌توان از طریق مراجعه به منوی تنظیمات و بخش Security  آن را فعال کرد.

g4 tricks 2

در صورتی که کاربران درصدد دسترسی به این فایل‌ها باشند، باید رمز عبور یا الگوی قفل گوشی هوشمند را وارد کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که یک رمز  پشتیبان یا ایمیل برای ریکاوری فایل‌های مورد نظر، پیش بینی شده تا خطر از دست رفتن فایل‌ها کمتر باشد. برای قفل کردن یک تصویر کافی است تا انگشت خود را روی آن بصورت ممتد نگه داشته و از منوی باز شده گزینه‌ی Lock را انتخاب کنید. تمام تصاویر قفل شده از طریق منوی آبشاری در گالری در دسترس خواهند بود.

نیم نگاه (Glance View)

یکی از قابلیت‌های جی ۴ ال‌جی، ناک کد معروف است، اما زمانی که صفحه‌ی نمایش این گوشی هوشمند در حالت قفل است، می‌توان با کشیدن انگشت از سمت بالای صفحه‌ی نمایش به سمت پایین در حالتی که صفحه‌ی نمایش خاموش است، ساعت، تاریخ و اعلانیه‌های موجود در گوشی هوشمند را مشاهده کرد. ال‌جی این قابلیت را با نام Glance View معرفی کرده است.

G4 4

ذخیره‌ی باتری (Battery Saver)

جی ۴ در مقایسه با نسل پیش از آن دارای عمکلرد بهتری از نظر مصرف باتری است. در کشورمان نیز ال‌جی این گوشی هوشمند را همراه با یک پک باتری اضافه و شارژر همراه روانه‌ی بازار کرده است. با این حال جی ۴ از وجود قابلیت ذخیره‌ی باتری نیز بهره می‌برد که در این حالت عمر باتری بیش از پیش افزایش می‌یابد. برای بهره‌گیری از این قابلیت و اعمال تغییرات مورد نظر روی آن باید به منوی Battery & Power Saving در منوی تنظیمات مراجعه کنید.

g4 tricks 3

دو قابلیت Battery Saver و Game Optimizer در حالت پیش فرض فعال هستند. در حالت Game Optimizer رزولوشن بازی در حالت اجرا روی فول اچ‌دی تنظیم شده و از رزولوشن نرمال ۱۴۴۰p صفحه‌ی نمایش استفاده نمی‌شود. این قابلیت باعث ذخیره‌ی هر چه بیشتر بازی می شود، هرچند در کیفیت نمایش بازی خللی وارد نمی‌شود. قابلیت ذخیره‌ی باتری را می‌توان طوری تنظیم کرد تا در میزان مشخصی از باتری، بصورت خودکار فعال شود. برای مثال این قابلیت را روی ۵ یا ۱۵ درصد تنظیم کرد. همچنین در قسمت تنظیمات می‌توان پردازش‌های انجام شده در پس زمینه را نیز محدود کرد.

در صورت فعال شدن این قابلیت، نور صفحه‌ی نمایش بصورت خودکار کاهش می‌یابد، پردازنده با سرعت پردازشی کمتری عمل کرده و در واقع گوشی هوشمند در عملکرد با محدودیت‌هایی همراه می‌شود.

تنظیمات دستی دوربین

جی ۴ از نظر دوربین یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است. با استفاده از جی ۴ می‌توان در دو حالت خودکار و دستی به تصویربرداری پرداخت. برای فعال کردن عکاسی در حالت تنظیمات دستی می‌توان از طریق کلید نرم‌افزاری موجود در قسمت بالای سمت چپ، به این قسمت دسترسی داشت. از جمله‌ی تغییراتی که می‌توان در این حالت ایجاد کرد باید به تنظیم حساسیت سنسور، سرعت شاتر، تغییر فوکوس و سایر تنظیمات اشاره کرد. تمام کلید‌های نرم‌افزار مرتبط با تنظیمات دستی در قسمت پایین ویو فایند ر برای کاربر به نمایش درخواهد آمد.

جی ۴ در حالت پیش فرض تصاویر را با فرمت JPEG ذخیره می‌کند، حال آنکه می‌توان قابلیت ذخیره‌ی تصاویر با فرمت RAW را از طریق کلید نرم‌افزاری موجوددر سمت چپ مورد استفاده قرار داد. با بهره‌گیری از ذخیره‌ی تصاویر در حالت RAW، اطلاعات جمع آوری شده توسط سنسوربرخلاف فرمت JPEG فشرده سازی نمی‌شوند و می‌توان با استفاده از Lightroom و سایر اپلیکیشن‌های موجود برای ویرایش تصاویر، تغییراتی را در جهت بهبود روی تصویر اعمال کرد.

اگر شما هم قابلیت جالبی در جی ۴ می‌شناسید آن را با دیگران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات