فیفا استفاده از گجت‌ های پوشیدنی در تیم های فوتبال را بررسی می‌کند

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
مشکلات مدیریتی موجود در فیفا در ماه‌های گذشته باعث نشده تا این نهاد، کار خود را متوقف کند و آن‌ها درصدد هستند تا قوانین و استاندارهای مربوط به استفاده از گجت‌های پوشیدنی را در توسط بازیکنان فوتبال مورد بررسی قرار دهد.
تبلیغات

در صورتی که به فوتبال و مسائل حاشیه‌ای آن علاقه داشته باشید، با مسائلی که در ماه‌های اخیر گریبان‌گیر فیفا شده، آشنا هستید. بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در مورد ورزش یا به بیان بهتر تجارت فوتبال اخیرا با وارد آمدن اتهاماتی به مدیران آن روبرو شده و از این رو وضعیت در آن هنوز روشن نیست، اما تمام این موارد باعث نشده تا این فدراسیون جهانی از ادامه‌ی فعالیت‌هایش پا پس بکشد.

براساس اطلاعات ارائه شده ماه آینده‌ی میلادی فیفا و هیئت بین المللی فوتبال (IFAB) نشستی را برگزار خواهند کرد که در آن در مورد تعیین استانداردها به منظور استفاده از گجت‌های پوشیدنی تصمیم‌گیری خواهد شد. فیفا در نظر دارد تا استفاده از فناوری‌های مربوط به جمع آوری داده‌ها را که این روزها توسط تیم‌های مختلف در تمرینات مورد استفاده قرار می‌گیرد، بصورت استاندارد درآورد، یعنی فیفا در پی آن است تا این امکان را در اختیار تمام تیم‌ها قرار دهد تا از امکانات استاندارد و یکسانی بهره گیرند. همچنین با استاندارسازی استفاده از این فناوری، مربیان و پزشک تیم‌ها نیز می‌توانند در جریان بازی از اطلاعات ارائه شده در جهت جلوگیری از وارد شدن صدمات بیشتر و بهبود وضعیت تیم استفاده کنند. در حال حاضر به دلیل اینکه قوانین خاصی در این خصوص تصویب نشده، تیم‌ها هر یک متدهای مختلفی را در پیش گرفته‌اند، از این‌رو هدف نهایی ایجاد بستری است که همه‌ی تیم‌ها از امکانات استاندارد و یکسان استفاده کنند.

برای مثال می‌توان تیم فوتبال سیاتل ساندرز اشاره کرد که از سیستم‌های عرضه شده توسط Omegawave و Catapult استفاده می‌کنند. با استفاده از این سیستم‌ها، تیم‌ها قادرند تا المان‌های گوناگونی از وضعیت سلامتی و عملکرد بازیکنان را زیر نظر بگیرند. از جمله‌ی اطلاعاتی که این سیستم‌ها ارائه می‌کنند، باید به انرژی صرف شده، پایداری بازیکن، تغذیه و میزان خواب وی اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده، راهکارهایی که هم‌اکنون به فیفا پیشنهاد شده، دارای ویژگی‌هایی است که در آن پیشگیری از وخامت وضع سلامتی بازیکنان و عدم آسیب رسیدن از طریق استفاده از این فناوری‌ها پررنگ‌تر شده است. هنوز مشخص نیست که فیفا در اینباره چگونه تصمیم خواهد گرفت. با توجه به مطرح شدن این بحث در جامعه‌ی فوتبال، تیم‌های مطرح حاضر در لیگ‌های سطح یک جهانی، نظرات متفاوتی را در این خصوص دارند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات