انتشار تصاویر ثبت شده دوربین لومیا 950 توسط مایکروسافت

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
تنها چند هفته از معرفی پرچمداران جدید مایکروسافت یعنی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال می‌گذرد و همان طور که در لومیاهای قبلی نیز دیدیم از این گوشی‌ها نیز انتظار داشتن دوربینی با کیفیت عالی می‌رود. حالا مایکروسافت با انتشار تصاویر ثبت شده توسط این دوربین‌ها جزئیات بیشتری در مورد آن‌ها ارائه داده است.
تبلیغات

مدیر بخش فناوری عکاسی مایکروسافت، یوها آلاکارهو با انتشار تصاویر ثبت شده توسط لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال «جادوی» دوربین این گوشی‌ها را شرح داده است. هر چند ممکن است دیدگاه‌های او کاملا بی‌طرفانه نباشد اما تصاویر ثبت شده ادعاهای او را اثبات می‌کنند.

او ابتدا در مورد مشخصات فنی دوربین سخن می‌گوید. دوربین اصلی این دو گوشی از نوع PureView با حسگر ۲۰ مگاپیکسلی پیشرفته‌ی BSI، دیافراگم F/1.9، فلش سه‌گانه ال‌ای‌دی، نسل پنجم لرزشگیر اپتیکال، ایزو ۱۲۸۰۰، ضبط ویدئو 4K و دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی با میدان دید وسیع است. آلارکاهو ادعا می‌کند که قابلیت HDR به ندرت مورد استفاده قرار خواهد گرفت چرا که رنج داینامیک این دوربین‌ها فوق‌العاده است. همچنین او کیفیت آن‌ها را در حد SLRها دانست.

آلارکاهو سپس در مورد عکاسی در نور کم نیز سخن گفت و بیان کرد که لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم f/1.9 باعث بالا رفتن کیفیت این تصاویر می‌شود. سپس او با مقایسه کیفیت تصویر ثبت شده در این شرایط با عکس ثبت شده توسط دوربین یکی از رقبا، عکس گرفته شده با لومیاها را طبیعی و زیبا دانست.

او در ادامه دوربین لومیاها را با توجه به ویژگی جدید Rich Capture یک دوربین باهوش خواند. در این حالت دوربین از دو زمان اکسپوژر متفاوت در یک عکس به طور همزمان استفاده می‌کند. زمان اکسپوژر کوتاه برای اشیاء متحرک و زمان اکسپوژرر طولانی برای سوژه‌های ثابت. این حالت به شما اجازه می‌دهد تا میزان روشنایی تصاویر را حتی پس از ثبت نیز تغییر دهید، حتی با وجود این که تصاویر با فلش ثبت شده‌اند. این حالت واقعا شگفت‌انگیز است. برای این کار دوربین دو تصویر یکی با فلش و دیگری بدون فلش می‌گیرد.

کیفیت تصاویر ثبت شده نیز بسیار گویا است و به نظر می‌رسد بار دیگر شاهد کیفیتی عالی در تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ لومیاهای جدید خواهیم بود. نظر شما در مورد کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین‌ها چیست؟

برای مشاهده تمامی مطالب مرتبط با گوشی‌های جدید لومیا به صفحه‌ی لومیا ۹۵۰ مراجعه کنید.

lumia 950 sample 02
lumia 950 sample 03
lumia 950 sample 01
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات