بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

پنج‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 20 دقیقه
میت اس هواوی با حفظ زبان طراحی نسل قبل ویژگی‌های تازه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما این گوشی هواوی ارزش خرید دارد؟
تبلیغات

هواوی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در دنیا است که تلفن‌های متنوعی نیز معرفی می‌کند. اما سری میت این شرکت که البته جزو گوشی‌های بالارده‌ی آن نیز به شمار می‌رود، همواره مورد توجه کاربران بوده است. حالا هواوی سعی کرده است تا با حفظ زبان طراحی نسل قبل و با اضافه کردن ویژگی‌های جدید این سری را جذاب‌تر از قبل کند. با زومیت همراه باشید تا به نقد و بررسی آخرین گوشی از سری میت یعنی میت اس بپردازیم.

هواوی سال بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد و حالا خود را در بین تاثیرگذارترین شرکت‌های بازار گوشی‌های هوشمند نیز می‌بیند. شرکتی که با به بلوغ رساندن طراحی و بالا بردن کیفیت ساخت خود در عین پایین نگه داشتن قیمت فروش، توانست نظر بسیاری از کاربران به سمت خود جلب کند و حالا با گذر زمان جایگاه خود را در بین گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار را نیز بالاتر برده است.

میت اس که درواقع نسل جدید گوشی میت ۷ هواوی به شمار می‌رود، در نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی خود مجهز به فناوری مشابه فورس تاچ نیز شده است. اضافه شدن این فناوری به میت اس درحالی‌که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی به سمت آن نرفته‌اند نشان از توجه بسیار زیاد هواوی به سری میت خود دارد. بااین‌حال نسخه‌های عادی میت اس فاقد فناوری تشخیص میزان فشار وارده روی صفحه‌نمایش هستند و نسخه‌ای که توسط دفتر هواوی در ایران دراختیار زومیت قرار گرفت نیز چنین فناوری ندارد.

بررسی ویدویی میت اس هواوی

تماشای ویدئو در یوتیوب

در ادامه با ما همره باشید تا به بررسی آخرین نسل از سری گوشی‌های میت هواوی پرداخته و به بیان مزایا و معایب آن بپردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی میت اس زبان طراحی نسل قبل خود را در Mate S نیز حفظ کرده است اما این بار شاهد تغییراتی جزئی در این گوشی هواوی هستیم که با وجود کوچک بودن، باعث زیباتر شدن محسوس دستگاه شده‌اند. طراحی و زیبایی میت اس به‌طور قطع در اولین نگاه توجه شما را به سمت خود جلب خواهد کرد.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

میت اس به یک بدنه‌ی یکپارچه‌ی تماما آلومینیومی مجهز شده است که لبه‌های آن با دقت بسیار بالایی تراش خورده‌اند تا حس یک کالای لوکس و با کیفیت به کاربر منتقل شود. حاشیه‌ی بسیار باریک دور صفحه‌نمایش به‌همراه لبه‌های باریک نه‌تنها در جلوه‌ی زیبای دستگاه تأثیر گذار بوده‌اند بلکه باعث شده‌اند تا ابعاد این گوشی ۵.۵ اینچی در حد قابل قبولی قرار گیرد و استفاده از آن با یک دست میسر شود.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

اولین تغییر در پنل جلوی صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد جایی که حالا شاهد استفاده از پوشش شیشه‌ای 2.5D روی صفحه‌نمایش هستیم. لبه‌های خمیده‌ی این پوشش هر چند بسیار کوچک هستند اما در زمان استفاده از گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کنند.

مشخصات فنی میت S هواوی
هواوی میت اس / Huawei Mate Sمیت S هواوی
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 350 یورو
تاریخ معرفیسپتامبر 2015
وضعیت عرضهعرضه شده
تاریخ عرضهاکتبر 2015
نوع سیستم‌عاملاندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 5.1.1 (لالی‌پاپ)
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به اندروید 6.0
ابعاد149.8 در 75.3 در 7.2 میلی‌متر
وزن156 گرم
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 4
رنگطلایی بژ خاکستری
ابعاد نمایشگر5.5 اینچ
نوع نمایشگرAMOLED
رزولوشن1080 در 1920 پیکسل
تراکم پیکسلی~401 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر16:9
نسبت نمایشگر به بدنه~73.9 درصد
سایر مشخصات نمایشگر3D Touch
مدل تراشهHiSilicon Kirin 935
فرآیند ساخت تراشه28 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته
مشخصات هسته‌ها4 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A53 و 4 هسته 1.5 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکیMali-T628 MP4
ترکیب حافظه داخلی و رم32 گیگابایت / 3 گیگابایت رم 64 گیگابایت / 3 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 3 گیگابایت رم
رم3 گیگابایت رم
حافظه داخلی32 گیگابایت 64 گیگابایت 128 گیگابایت
درگاه کارت حافظه
دارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSD (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده256 گیگابایت
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد
دوربین اصلی - واید/استاندارد13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردf/2.0 لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 28 میلی‌متری فوکوس خودکار
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو1080p@30fps
دوربین سلفی اصلی8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی26 میلی‌متری f/2.4
ظرفیت باتری2700 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربر
درگاه اتصالmicroUSB 2.0
پشتیبانی از OTG
ندارد
نوع اسپیکرمونو
جک 3.5 میلی‌متری
دارد
ویژگی‌‌های صوتیمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویز
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتپشت گوشی
Wi-FiWi-Fi 4 (802.11n) b/g/n
توضیحات Wi-Fiهات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث4.0
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP
فناوری‌ ارتباطیGSM / HSPA / LTE
پشتیبانی از 5G
ندارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/BDS
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

زیر این پوشش شاهد حضور صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول ا‌چ‌دی هستیم که البته حاشیه‌‌های کناری آن کمی بیشتر از پرچمداران کنونی بازار است اما این عامل باعث کاهش زیبایی ظاهری میت اس نشده است.

در قسمت پشت این گوشی نیز شاهد حضور دوربین درکنار فلش ال‌ای‌دی هستیم. در زیر دوربین نیز حسگر اثر انگشت قرار گرفته است تا دسترسی به آن به هنگام استفاده با یک دست راحت‌تر باشد. با وجود استفاده از حسگر ۱۳ مگاپیکسل به‌همراه لرزش‌گیر اپتیکال، لنز دوربین برآمدگی بسیار کمی دارد و طراحی پشت دستگاه را تحت تأثیر قرار نداده است.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

اما دلیل اصلی حس فوق‌العاده‌ای که میت اس در هنگام کار با آن به کاربر منتقل می‌کند، بدنه‌ی تمام فلزی آن است. بدنه‌ای که هر چند در نسل گذشته نیز فلزی بود اما حالا جنس مواد استفاده شده در آن بسیار مرغوب‌تر شده و حس یک گوشی بسیار خوش‌ساخت را به کاربر انتقال می‌دهد.

در قسمت راست فریم نیز دکمه‌ی پاور و در بالای آن دکمه‌های تنظیم حجم صدا قرار گرفته‌اند. دکمه‌های که کلیک کردن و محل قرار گرفتن آن‌ها بسیار خوب ارزیابی می‌شود. در سمت چپ فریم گوشی نیز شاهد حضور سینی سیم‌کارت هستیم که می‌توان در آن دو سیم‌کارت قرار داده یا آن‌که به‌جای یکی از این سیم‌کارت‌ها حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی را با استفاده از حافظه میکرو اس‌دی افزایش داد.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

در بالای فریم گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری صدا درکنار میکروفون حذف نویز قرار دارد و در قسمت پایین آن شاهد حضور درگاه میکرو یو‌اس‌بی درکنار میکروفون و اسپیکر هستیم. در نگاه اول شاید به‌نظر برسد که هر دوی شیارهای قرار گرفته در فریم پایین گوشی اسپیکر باشند اما درواقع تنها شیار سمت راست اسپیکر بوده و دیگری کاربرد میکروفون را دارا است.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

در حالت کلی میت اس یک گوشی با طراحی و کیفیت ساخت عالی و وزن کم  است که در آن به کوچک‌ترین جزئیات توجه شده و کمتر ایرادی را می‌توان به آن وارد دانست. در همین ابتدا به‌طور قطع می‌توان گفت که یکی از بزرگ‌ترین مزایای این گوشی کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ی آن است.

حسگر اثر انگشت

 هواوی در میت اس همانند نسل قبلی در زیر حسگر دوربین از اسکنر اثر انگشت نیز بهره برده است که این بار با نرم‌افزار بروزشده‌ی Fingerprint Sense 2.0 شاهد افزایش حساسیت و بالا رفتن سرعت شناسایی اثر انگشت هستیم.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

حسگر اثر انگشت میت اس عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و بدون شک یکی از بهترین‌های موجود در بازار است. مورد دیگری که باعث خاص شدن این حسگر می‌شود این است که برای استفاده از آن نیاز به روشن کردن صفحه‌نمایش ندارید. در هر حالتی می‌توانید انگشت خود را روی این حسگر قرار دهید تا به سرعت شاهد باز شدن قفل گوشی خود باشید.

اما کاربرد حسگر اثر انگشت به اینجا ختم نمی‌شود . می‌توانید با استفاده از آن در صفحات وب به بالا یا پایین صفحه حرکت کرده یا در گالری عکس‌های خود در بین عکس‌ها حرکت کنید. حتی با استفاده از آن می‌توانید نوار اعلانات را نیز پایین بیاورید تا در کار با استفاده از یک دست در این گوشی دچار مشکل نشوید.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

حسگر اثر انگشت میت اس بسیار سریع است و در غالب موارد بدون نقص عمل می‌کند اما استفاده از سایر کاربردهای آن در ابتدا کمی سخت است که با گذر زمان و یادگیری نحوه‌ی استفاده این مشکل نیز کاملا رفع می‌شود.

صفحه‌ی نمایش

 هواوی در میت اس این بار رو به استفاده از پنلی از نوع آمولد آورده است اما همانند سایر سازندگان گوشی‌های همراه سراغ رزولوشن QHD نرفته و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی را برای این صفحه‌نمایش کافی دانسته است.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش همان‌طور که از یک پنل آمولد می‌توان انتظار داشت، اشباع و زنده بوده و رنگ مشکی در آن عمق زیادی دارد.

ازلحاظ حداکثر روشنایی نیز هر چند صفحه‌نمایش میت اس در حد پرچمداران کنونی بازار نیست اما استفاده از آن در زیر نور خورشید ممکن بوده و گوشی در این شرایط نیز تا حدود زیادی قابل استفاده است.

مزیت دیگر استفاده از پنل‌های آمولد در حداقل روشنایی خودنمایی می‌کند. حداقل روشنایی صفحه‌نمایش میت اس بسیار خوب است و برای کسانی که در شرایط نور کم یا در هنگام خواب استفاده‌ی زیادی از تلفن خود دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

البته در نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی شاهد حضور فناوری مشابه فورس تاچ اپل هستیم اما متاسفانه نسخه‌ای که برای بررسی دراختیار ما بود از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کرد.

اسپیکر

در میت اس برخلاف نسل گذشته شاهد حضور اسپیکر صدا در فریم پایین گوشی به‌جای قاب پشتی آن هستیم. شیارهایی که در پایین دستگاه قرار گرفته‌اند در نگاه اول شباهت بسیاری به اسپیکرهای استریو دارند اما اگر صدایی توسط گوشی پخش کنید متوجه می‌شوید که تنها شیار سمت راست متعلق به اسپیکر است.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

کیفیت صدا در این اسپیکرها خوب بوده و حجم صدا نیز در آن‌ها قابل قبول است و این بار باتوجه‌به تغییر محل قرار گرفتن اسپیکرها نسبت به نسل قبل، بهبود چشمگیری را نیز شاهد هستیم.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

به‌همراه دستگاه هدفون نسبتا باکیفیتی هم ارائه شده که بسته‌بندی آن بسیار شبیه به هدفون آیفون است.

دوربین

دوربین اصلی میت اس هواوی مجهز به حسگر ۱۳ مگاپیسکلی با پوشش یاقوت کبود و دوربین خودعکس (سلفی) ۸ مگاپیکسلی شده است که هواوی ادعا می‌کند عملکرد بسیار خوبی نیز دارند.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین این گوشی مملو از امکانات و ویژگی‌های مختلف است و در میت اس شاهد حضور Pro Mode نیز هستیم تا با استفاده از آن بتوانید مواردی نظیر ایزو، سرعت شاتر، روشنایی و بسیاری موارد مشابه دیگر را تغییر دهید تا به‌صورت حرفه‌ای عکس مدنظر خود را به ثبت برسانید.

به‌علاوه در حال خودکار نیز شاهد وجود امکاناتی مانند HDR، time-lapse، beauty mode اسلوموشن و بسیاری موارد دیگر از جمله افکت‌های مختلف هستیم که گزینه‌های مختلف و گوناگونی را پیش پای کاربر قرار می‌دهند.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

هواوی در میت اس پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ی عملکرد دوربین ایجاد کرده است. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی میت اس به‌ویژه در شرایط نوری مناسب عالی است. جزئیات در این تصاویر زیاد بوده و رنگ‌ها نیز اشباع هستند تا زیبایی بیشتری به تصاویر بدهند.

در شرایط نوری نامناسب یا کم نیز هر چند شاهد افت کیفیت و از دست رفتن جزئیات هستیم اما عکس‌ها تا حدود زیادی قابل استفاده بوده و مناسب هستند.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

دوربین ۸ مگاپیکسلی که برای ثبت تصاویر سلفی در میت اس تعبیه شده است عملکرد نسبتا خوبی دارد و شاهد جزئیات بسیاری در تصاویر ثبت شده توسط آن هستیم. این دوربین بسیار توانمند بوده و تصاویر ثبت شده توسط آن نیز بسیار خوب هستند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های نمونه گرفته شده با دوربین این تلفن را مشاهده کنید. برای دیدن تصاویر در ابعاد واقعی به صفحه فلیکر زومیت مراجعه کنید.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

در حالت کلی و بخصوص در شرایط نوری مناسب تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی میت اس کیفیت بسیار خوبی داشته و این گوشی عملکردی در حد پرچمداران کنونی از خود به نمایش می‌گذارد.

در شرایط نوری نامناسب مانند فضاهای سربسته یا در نبود نور کافی اما شاهد افت کیفیت تصاویر هستیم و کیفیت این تصاویر در شرایط مذکور در حد قابل قبول  ارزیابی می‌شوند.

نرم‌افزار

 میت اس دارای رابط کاربری EMUI 3.1 مبتنی بر اندروید ۵.۱.۱ است. در این رابط کاربری اثری از اندروید خالص نمی‌بینید چرا که هواوی تمامی قسمت‌های آن را از طراحی تا امکانات دچار تغییر کرده است و شاید مهم‌ترین تغییر آن حذف اپ‌دراور (بخش نمایش اپلیکیشن‌ها) باشد که باعث شباهت عجیب این رابط کاربری به سیستم‌عامل iOS شده است.

وقتی منوی نوتیفیکیشن‌ها را به سمت پایین می‌کشید، ظاهر صفحه نوتیفیکیشن‌ها بسیار شبیه به آن چیزی است که در آیفون می‌بینیم.  برای جستجوی اپلیکیشن مدنظر خود کافی است انگشت‌تان را از میانه صفحه به سمت پایین بکشید تا فیلد جست‌وجو نمایش داده شود؛ قابلیتی که عینا در آیفون هم مشاهده می‌کنیم. وقتی صفحه‌نمایش قفل است با کشیدن انگشت از پایین به بالا بخشی نمایش داده می‌شودکه بسیار شبیه به اکشن سنتر iOS است. در این بخش می‌توانید تصویر زمینه صفحه قفل را تغییر دهید. همچنین امکان دسترسی سریع به گزینه‌هایی چون ضبط کننده صدا، ماشین حساب، چراغ قوه و دوربین وجود دارد.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

EMUI مملو از امکانات و ویژگی‌های گوناگون است که البته اندکی باعث سنگین شدن آن نیز شده است. در این رابط کاربری می‌توانید فونت گوشی و تم آن را به‌طور کلی دچار تغییر بکنید.

به‌علاوه هواوی امکاناتی را برای کار با یک دست و ویژگی‌های مانند ژست‌های حرکتی مختلف برای اجرای عملکردهای گوناگون را نیز در نظر گرفته است.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

اما شاید مهم‌ترین تغییر این رابط کاربری نسبت به میت ۷ اضافه شدن امکان Dual Window یا همان چندوظیفگی است که باعث می‌شود استفاده‌ی بیشتری از صفحه‌نمایش با ابعاد بزرگ این فبلت بکنید. هر چند درحال‌حاضر اپلیکیشن‌هایی که از این امکان پشتیبانی می‌کنند بسیار محدود هستند اما هواوی به احتمال زیاد در آینده تعداد آن‌ها را افزایش خواهد داد.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

رابط کاربری EMUI هواوی شاید باب میل همگان  به‌خصوص کاربران قدیمی اندروید نباشد اما دارای ویژگی‌های بسیاری است و به شما این امکان را می‌دهد تا تک تک موارد قابل تغییر را تغییر دهید.

بازده و عملکرد

 هواوی میت اس را مجهز به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کرین ۹۳۵ کرده و این پردازنده با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T628 و سه گیگابایت رم همراه شده است تا نوید عملکردی در حد پرچمداران را بدهد.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

همانند سایر گوشی‌ها تست‌های مختلف بنچمارک را برای این گوشی نیز اجرا کردیم که نتایج آن را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

تلفن / تبلت

AnTuTu 4

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Huawei  Mate S

32353

48700

130.378

303.357

16503

9995

2823

1563

51197

773

1217.1ms

Xperia Z5 Compact

40508

60869

362.915

446.208

35230

21759

2832

1381

49236

831

761.5ms

Samsung Galaxy A8

35100

48212 

248.764

330.719 

25091 

17433 

2840

1565 

 51896

 1036

805.5ms

 Xperia M5 Dual

30279

31809

 112.377

257.9

 15,231

9794

1754

1009

 26720

819ms

+Galaxy S6 Edge

42302

68160

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Acer Liquid Jade Z

27699

30547

119.591

286.848

9365

9232

1757

823

 23763

569857.1ms

Galaxy Note 5

42518

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

Samsung Galaxy S6 Edge

42868

58859

598.81

773.718

36710

22090

5382

2508

61039

1793

512.1ms

LG G4

33372

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

Sony Xperia Z3+

34101

53292

280.379

490.311

28296

23506

4128

1457

57887

1705

893.6ms

Sony Xperia Z3

_

 41405

397.314

834.983

17686

16858

1886

1232

32852

1186

801.2ms

Sony Xperia M4 Aqua Dual

22902

35058

242.293

307.786

22506

7884

2265

990

40895

892

1220.2ms

Nokia  Lumia 930

25585

-

-

-

-

-

1043498ms

Sony Xperia E4

1755619194

112.679269.436

8555

3239

1592740

18154

3551278.6ms

HTC One M9

29562

49674

603.118

542.337

27803

21090

3090

2352

57313

1675

661.3ms

Samsung Galaxy S6

41546

67802

607.488

788.162

35444

21204

5469

2545

58117

1732

572.3ms

Galaxy Note Edge

34543

47370

443.563

622.386

21029

19832

3315

1846

37623

1251

905.3ms

Nexus 6

-

49601

-

15602

21841

2731

1430

34965

1311

780.2ms

HTC Desire EYE

-

35323

389.922

730.159

23340

16865

2880

1537

36368

1119 /

811.7ms

Galaxy Note 4

Exynos 5433

-

49112

279

611

26192

20,372

1850

1514

51247

1189 /

550.7ms

همان‌طور که از نتایج بنچمارک ثبت شده توسط میت اس نیز مشخص است این گوشی در کارهای روزمره بدون نقص عمل کرده و کمتر شاهد لگ یا افت عملکردی در آن خواهیم بود. البته رابط کاربری نسبتا سنگین هواوی در برخی موارد کند عمل می‌کند که این موارد قابل چشم‌پوشی هستند.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

تنها مواقعی که ممکن است این پردازنده دچار افت عملکرد شود در اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین است. پردازنده‌ی گرافیکی میت اس در این مواقع دچار افت عملکرد محسوسی شده و باعث افت فریم در حین انجام این بازی‌ها می‌شود.

به‌طور کلی میت اس در زمینه‌ی بازده و عملکرد نمره‌ی قبولی گرفته و عملکرد بسیار خوبی را در استفاده روزمره از خود به نمایش می‌گذارد.

باتری

 میت اس به یک باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل تعویض مجهز شده است که همراه شدن آن با صفحه‌نمایش آمولد با رزولوشن Full HD می‌تواند باعث شارژدهی مناسب باتری شود.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

در عمل نیز این گونه است.  باتری میت اس به‌راحتی می‌تواند یک روز سنگین کاری را دوام بیاورد. از طرفی هواوی در زمان معرفی این گوشی اعلام کرد که میت اس از فناوری شارژ سریع نیز بهره می‌برد اما شارژر ۵ ولتی قرار داده شده در جعبه این گوشی بدون شک شارژ مناسبی برای استفاده از این فناوری نبوده و با استفاده از آن در حدود ۲ ساعت و نیم برای شارژ کامل باتری زمان نیاز خواهید داشت. اگر می‌خواهید از این فناوری در میت اس بهره ببرید نیاز به تهیه‌ی آداپتوری جدید خواهید داشت.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

طبق روال گذشته روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی را روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با کیفیت HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری میت اس توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ  ۹ ساعت و ۱۰ دقیقه دوام بیاورد که رقمی بسیار خود به شمار می‌رود. به‌علاوه میت اس می‌تواند تا ۹ ساعت و ۵۰ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

جمع بندی

 هواوی در میت اس طراحی زیبای نسل قبل را به اوج رسانده است. در این طراحی به کوچک‌ترین جزئیات توجه شده و بدون شک اولین و بزرگ‌ترین جاذبه‌ی آن طراحی و کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ی آن است. به‌علاوه حالا حسگر اثر انگشت مورد استفاده هواوی بهتر از قبل شده و ویژگی‌هایی نیز به آن افزوده شده است.

البته در مقایسه با نسل قبل شاید بزرگ‌ترین پیشرفت میت اس، دوربین آن باشد. هر چند دوربین اصلی میت اس همانند میت ۷ دارای حسگری ۱۳ مگاپیکسلی است اما کیفیت تصاویر آن بسیار بهبود یافته و تجربه‌ی عکاسی با هر دو دوربین اصلی و ثانویه میت اس لذت‌بخش است.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

هواوی در سری میت توجه ویژه‌ای به شارژدهی باتری داشته و میت اس نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر چند شاید در ظاهر باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل تعویض برای یک فبلت ۵.۵ اینچی کوچک به‌نظر برسد اما در استفاده‌ی در دنیای واقعی این باتری به‌راحتی می‌تواند یک روز سنگین کاری را دوام بیاورد.

اما میت اس بدون ایراد نیز نیست و رابط کاربری سنگین آن که ظاهر بسیار متفاوتی نسبت به اندروید خالص دارد، مورد پسند همگان نخواهد بود.رابط کاربری مملو از امکانات که گاهی اوقات باعث گیج شدن کاربر نیز می‌شود را شاید بتوان تنها نقطه‌ی ضعف میت اس دانست.

بااین‌حال میت اس یک فبلت قدرتمند و بسیار زیبا است و بدون شک علاقمندان به فبلت‌ها باید این گوشی را در لیست خرید خود درکنار سایر گزینه‌ها مورد بررسی قرار دهند.

بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت فوق‌العاده
  • عملکرد بسیار خوب حسگر اثر انگشت
  • شارژدهی مناسب باتری
  • ویژگی‌های بسیار در رابط کاربری دوربین
  • دوربین اصلی و ثانویه باکیفیت

نقاط ضعف

  • سیستم‌عامل نسبتا سنگین بدون اپ دراور
  • عدم بهره‌گیری از صفحه‌نمایش حساس به فشار در نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات