توشیبا تبلت هیبریدی ۱۲ اینچی DynaPad را با ضخامتی کمتر از سرفیس بوک معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از معرفی سرفیس بوک توسط مایکروسافت، سایر تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر ویندوز مایکروسافت نیز، محصولات مشابهی را روانه ی بازار می‌کنند. توشیبا نیز به جرگه‌ی این کمپانی‌ها پیوسته و محصولی را با عنوان DynaPad مبتنی بر ویندوز ۱۰ معرفی کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی توشیبا در سال ۱۹۹۳ میلادی اولین نسل از DynaPad را روانه‌ی بازار کرد. حال این کمپانی نسل جدید این محصول را که در واقع یک محصول هیبریدی یا دو در یک است، معرفی کرد. توشیبا نمونه‌ای از این محصول را در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته بود؛ حال آنکه امروز دایتاپد بصورت رسمی معرفی شده است. این محصول از وجود یک صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچی در کنار داک کیبورد بهره می‌برد که در ظاهر شباهت زیادی به سرفیس بوک مایکروسافت دارد. البته توشیبا اعلام کرده که این محصول ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

از جمله‌ی ویژگی‌های دایناپد توشیبا می‌توان به قلم استایلوس آن اشاره کرد. استایلوس مورد استفاده توسط توشیبا متعلق به Wacom بوده و قادر است تا ۲۰۴۸ سطح از فشار را شناسایی کند. در کنار پشتیبانی از اپلیکیشن‌هایی نظیر آفیس مایکروسافت و مرورگر اج ویندوز ۱۰، این قلم با مجموعه‌ی نرم‌افزاری تجاری خود توشیبا نیز همخوانی کامل دارد. توشیبا مدعی است که ترکیب این قلم با شبکه‌ی فلزی سنسور‌های تعبیه شده روی نمایشگر لمسی، حسی شبیه به نوشتن روی کاغذ را در کاربران القاء می‌کند. توشیبا برای اینکه تجربه‌ی نوشتن روی این تبلت بیش از پیش به واقعیت نزدیک‌تر باشد، سایز محصول خود را نیز طوری انتخاب کرده تا شبیه به دفترهای معمول موجود در بازار باشد.

DynaPadInt

نمایشگر این تبلت از نوع IPS بوده و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. توشیبا از دولایه‌ی ضد انعکاس و ضد لک روی این نمایشگر استفاده کرده تا علاوه بر کاربری راحت در محیط ‌های پرنور، هیچ اثری نیز از رد انگشتان کاربران در زمان لمس صفحه‌ی نمایش باقی نماند. پردازنده‌ی این تبلت از میان سری اتم اینتل با فرکانس ۱.۴۴ گیگاهرتزی انتخاب شده و حافظه‌ی رم آن نیز ۴ گیگابایت است. یقینا نباید انتظار داشت عملکرد این محصول با سرفیس پرو ۴ مایکروسافت برابری کند. بدون اتصال کیبورد، دایناپد تنها ۵۶۹ گرم وزن داشته و ضخامت آن میز ۶.۶ میلی‌متر است. با اتصال کیبورد، وزن کل مجموعه به ۹۹۶ گرم افزایش یافته و ضخامت این محصول نیز ۱۴.۹ میلی‌متر می‌شود. توشیبا مدعی است که این محصول باریک‌ترین تبلت ۱۲ اینچی موجود در بازار است.

با وجود عرضه‌ی این محصول در بازار ژاپن، علاقمندان باید تا اوایل سال ۲۰۱۶ برای در اختیار گرفتن این محصول در اروپا و آمریکا صبر کنند. هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت عرضه‌ی این محصول در بازار جهانی ارائه نشده، اما گمانه‌ها حکایت از این دارد که دایناپد با قیمت ۱٫۰۸۰ دلار در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات