نگاه نزدیک به تلفن وایب شات لنوو (Vibe Shot)

سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
مطالعه 6 دقیقه
دیروز شرکت سازگار ارقام از تلفن وایب‌شات لنوو در ایران رونمایی کرد. این تلفن که به زودی روانه بازار کشور می‌شود، محصولی با ظاهر متفاوت است. زومیت نگاه نزدیکی به این تلفن خوش ساخت داشته که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.
تبلیغات

لنوو در نمایشگاه MWC 2015 از تلفن جدیدی با نام وایب شات رونمایی کرد. Vibe Shot از نظر ظاهری بسیار شبیه به دوربین‌های دیجیتال کامپکت است و تشخیص این که با یک تلفن هوشمند مواجه هستیم یا یک دوربین، در نگاه اول کار دشواری است. انتخاب این سبک طراحی نیز دلیل خاصی دارد؛ لنوو در وایب شات تمرکز ویژه‌ای روی عکاسی داشته است. تمرکز بر عکاسی را می‌توان در همه بخش‌های مربوط به این تلفن مشاهده کرد.

vibeshot8

وایب شات از نظر ظاهری تلفنی نسبتا باریک با ضخامت ۷.۳ میلی‌متر بدنه‌ای با کیفیت ساخت بسیار خوب و وزن مناسب است. بدنه این دستگاه از جنس شیشه مقاوم گوریلا گلس ۳ است و فریم دور آن فلزی است. ترکیب شیشه و فلز هم مقاومت بالای دستگاه را تضمین می‌کند و باعث می‌شود وقتی دستگاه را در دست می‌گیرید حس خوبی به شما منتقل شود. 

vibeshot4

بخش پشتی بدنه طراحی افقی دارد تا کاملا شبیه به دوربین‌های کامپکت شود، گویی این دستگاه اساسا برای استفاده در حالت افقی تولید شده است! وزن این تلفن ۵ اینچی با وجود استفاده از شیشه و فلز که موادی نسبتا سنگین محسوب می‌شوند، تنها ۱۴۵ گرم است سبکی آن باعث می‌شود در هنگام استفاده حس بهتری داشته باشید.

vibeshot7

وایب‌شات با تاخیر زیادی وارد بازار ایران می‌شود ولی با این حال به دلیل آن که لنوو در این محصول از اندروید ۵ آبنبات چوبی استفاده کرده بود، هنوز هم نسخه سیستم عامل آن قدیمی نشده است. رابط کاربری که لنوو استفاده می‌کند، همچون اکثر تولیدکننده‌های چینی بدون منوی اپلیکیشن‌ها است و در واقع هر چه که هست صفحه خانه شما است. به نظر می‌رسد دلیل اصرار چینی‌ها برای استفاده از پوسته‌هایی با این سبک و سیاق ایجاد شباهت هر چه بیشتر تجربه کاربری با iOS است.

vibeshot11

امکان تغییر تم در این دستگاه وجود دارد و می‌توانید انواع تم‌ها را دانلود کرده و استفاده کنید. لنوو چندین اپلیکیشن را به صورت پیش‌فرض روی وایب شات نصب کرده که بسیاری از آنها کاربردی هم هستند، اما برخی از آنها امکان غیرفعال شدن را هم ندارند و این برای آن دسته افرادی که بلات‌ورها را دوست ندارند خبر بدی است.

همچنین بخش تنظیمات سریع این تلفن بسیار شلوغ و به هم ریخته است و تمام امکانات تلفن به صورت یکجا و به هم ریخته در آن مشاهده می‌شوند.

vibeshot12

نمایشگر این تلفن از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. دقت نمایش رنگ‌ها در آن بسیار خوب است، روشنایی آن مناسب است، زاویه دید نمایشگر وایب‌شات به دلیل استفاده از پنل IPS خوب است و کنتراست آن قابل قبول است. در واقع نمایشگر این تلفن یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود و از این نظر نمی‌توان هیچ ایرادی به آن وارد کرد.

vibeshot2

وایب شات به پردازنده ۶۴ بیتی  اسنپدراگون ۶۱۵ مجهز شده و ۳ گیگابایت حافظه رم دارد. شاید این پردازنده در حد و اندازه تلفن‌های پرچمدار نباشد، اما به خوبی از پس انجام پردازش‌های مختلف بر می‌آید و در طول زمانی که با گوشی کار کردیم هیچ لگ و تاخیری را در آن مشاهده نکردیم.

حافظه رم ۳ گیگیابایتی دستگاه باعث می‌شود تا در چندوظیفگی نیز هیچ مشکلی نداشته باشید و به شکل نرم و روان همه کارها را روی آن انجام دهید.

 باتری به کار رفته در این گوشی هوشمند ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد که برای تلفنی در این ابعاد بسیار مناسب است. ما فرصت تست باتری را نداشتیم اما با توجه به ابعاد و رزولوشن نمایشگر و البته پردازنده  میان‌رده آن انتظار می‌رود وایب‌شات از نظر عمر باتری وضعیت بسیار خوبی داشته باشد.

vibeshot15

اما تمرکز لنوو در وایب‌شات روی دوربین بوده است. مدیران شرکت سازگار ارقام نیز در هنگام معرفی این محصول تاکید ویژه‌ای روی دوربین و امکانات عکاسی آن داشتند. با کمی دقت در این تلفن ناگفته پیدا است که لنوو توجه ویژه‌ای به دوربین آن کرده است.

جدا از بدنه‌ای که به شکل دوربین‌های دیجیتال کامپکت است، لنوو در این تلفن دو دکمه ویژه عکاسی روی فریم دور دستگاه قرار داده است؛ یکی دکمه اختصاصی شاتر و دیگری سوییچی است که به شما کمک می‌کند بتوانید بین حالت‌های عکاسی Auto و Pro یکی را انتخاب کنید.

vibeshot10

نرم‌افزار دوبین تلفن بسیار کامل است و امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در حالت عکاسی خودکار، کیفیت تصاویر گرفته شده مناسب است، دقت رنگ ها در آنها بالا است، نورگیری خوب است و فوکوس آن دقیق است. لنوو در این تلفن از یک سنسور اینفرارد برای تسریع عمل فوکوس کردن استفاده کرده است. با وجود استفاده از این سنسور، هنوز عمل فوکوس خیلی سریع انجام نمی‌گیرد و نسبت به تلفن‌هایی که از فناوری‌های دیگر مثل فوکوس لیزری استفاده می‌کنند، سرعت پایین‌تری دارد.

وقتی حالت عکاسی را روی Pro قرار می‌دهید، طیف گسترده‌ای از امکانات متنوع برای عکاسی حرفه‌ای در رابطی کاربرپسند در اختیار شما قرار می‌گیرند تا بتوانید، مولفه‌هایی چون ایزو، میزان نورگیری، بالانس رنگ سفید و... را برای شرایط مختلف عکاسی تنظیم کنید.

vibeshot13

در مجموع باید بگوییم که وایب‌شات یک محصول متفاوت است. این تلفن پرچمدار لنوو نیست، اما هدف آن، آن دسته از کاربرانی است که دوست دارند بتوانند با قیمتی معقول تلفنی با امکانات عکاسی پیشرفته تهیه کنند. وایب‌شات با گارانتی سازگار ارقام به زودی وارد بازار کشور می‌شود، طبق گفته‌ی سازگار این گوشی با قیتی حدود ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان بفروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات