سایانوژن‌مود در حال کار بر روی رام سفارشی مبتنی بر اندروید ۶ مارشمالو است

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل طی چند روز گذشته فایل ایمیج فکتوری اندروید ۶ مارشمالو را عرضه کرد؛ ارائه‌ی آپدیت OTA نیز با تاخیر کوتاهی پس از آن، آغاز شد. همچنین گوگل کدهای مربوط به AOSP (پروژه‌ی متن باز گوگل) را نیز ارائه داده است. به این ترتیب تیم‌هایی همچون سایانوژن‌مود قادر خواهند بود تا رام‌های سفارشی خود را بر پایه‌ی اندروید مارشمالو عرضه کنند. برای جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

طبق ادعای یکی از کاربران Reddit با نام کاربری burritofire، تیم سایانوژن‌مود در حال کار بر روی سایانوژن‌مود ۱۳ است که نسخه‌ی مارشمالوی رام سفارشی این تیم خواهد بود. در بخش بررسی کد وب‌سایت آن‌ها، می توانید ورودی‌هایی را در مورد سایانوژن‌مود ۱۳ مشاهده کنید.

علیرغم اینکه سایانوژن‌مود کار بر روی سایانوژن‌مود ۱۳ را شروع کرده است، اما این موضوع به مفهوم آن نیست که به زودی شاهد عرضه‌ی این رام خواهیم بود. اگرچه مارشمالو در مقایسه با اندروید آبنبات چوبی یک بروزرسانی جزئی محسوب می‌شود، اما فرآیند ارائه‌ی آن در قالب یک رام سفارشی بسیار زمان‌بر است و ممکن است در نسخه‌های اولیه، سرشار از باگ باشد. در گذشته شاهد آن بودیم که نسخه‌ی اولیه‌ی رام‌های سایانوژن‌مود در ابتدا برای دیوایس‌های نکسوس عرضه می شد؛ انتظار می‌رود این روند برای سایانوژن‌مود ۱۳ نیز تکرار شود. در واقع بسیار ساده است که در ابتدا عرضه‌ی رام برای دستگاه‌هایی صورت گیرد که شاخه‌هایی از کدها را از جانب گوگل در داخل خود دارند که این ویژگی مختص دستگاه‌های نکسوس است. به احتمال زیاد بعد از این دستگاه‌ها، نوبت به پرچمداران کنونی شامل موتو اکس استایل، ال‌جی جی ۴  و سایرین می رسد. از آنجایی که گلکسی نوت ۵ از پردازنده‌ی اکسینوس بهره می‌برد، پشتیبانی سایانوژن‌مود ۱۳ از این دستگاه در ابتدای کار می‌تواند باعث شگفتی شود.

لازم به ذکر است که سایانوژن‌مود و Cyanogen OS متفاوت از هم هستند. سایانوژن‌مود یک رام متن باز است که در حال حاضر برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی زیادی در دسترس است؛ در حالیکه Cyanogen OS متن بسته بوده و تنها برای دستگاه‌های کمی مانند OnePlus One، ZUK Z1 و تعدادی دیگر در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات