زومجی: مورد عجیب حذف بازی های بزرگ از اپ استور؛ اپل در پرتگاه بی‌اعتمادی کاربران

یک‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فرقی‌ نمی‌کند که از طرفداران سر سخت کمپانی اپل باشید یا خیر، اپل توانسته در چند سال اخیر به یکی‌ از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. اما حذف شدن بازی‌های بزرگ و عدم پاسخگویی درست اپل، بسیاری را نگران کرده است. زومجی در مقاله‌ای، به این موضوع پرداخته است.
تبلیغات

همیشه بازی‌های ویدیویی در سیاست‌های کمپانی اپل از کمترین درجه اهمیت برخوردار بوده‌اند. این موضوع به دفعات به صورت آشکارا و ضمنی‌ توسط سران این کمپانی تایید شده است. اما با همه‌گیر شدن دستگاه‌های قابل حمل این کمپانی مانند آیپد و آیفون و محبوبیت روز افزون بازی‌های موبایل، ورود به این صنعت برای کمپانی اپل به نوعی‌ اجتناب ناپذیر بود و پلتفرم iOS اکنون تبدیل به یکی‌ از بزرگترین پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی شده است. این مساله باعث شده کمپانی‌ای که تجربه خیلی‌ زیادی در رابطه با بازی‌های ویدیویی نداشته، دچار مشکلات عدیده‌ای بشود. از نوع برخورد اشتباه با بازی‌هایی که دارای صحنه‌های خشن مخصوص بزرگسالان هستند تا عدم توانایی در جابجایی‌ ذخیره بازی‌ها بین دستگاه‌های مختلف، همه و همه باعث شده که این کمپانی در صنعت بازی‌های ویدیویی با مشکل مواجه شود. اما خب این مسائل برای اکثر قریب به اتفاق کاربران، چندان مهم نیست و تعداد بسیار زیاد بازی‌های با کیفیت خوب بر روی این پلتفرم و استقبال بی‌ نظیر کاربران از این بازی‌ها، باعث شده که با همه کم‌ و کاستی‌هایش، دستگاه‌های مبتنی‌ بر سیستم عامل iOS به یکی‌ از پیشتازان بازی‌های ویدیویی تبدیل شوند. اما اتفاقات رخ داده در چند هفته اخیر، باعث شده که کمی‌ بدبینی نسبت به سیاست‌های اپل در بین کاربران به وجود بیاید. این اتفاقات اخیر، شامل حذف بازی‌های بزرگ و نسبتا گران از روی این پلتفرم توسط ناشرانشان بوده است. اما مشکل به همینجا ختم نمی‌شود! علاوه بر اینکه این بازی‌ها از اپ استور حذف شده‌اند، حتی از تاریخچه‌ی خرید کاربران نیز پاک شده‌اند و تنها راه دسترسی‌ به آنها این است که این بازی‌ها را از قبل بر روی دستگاه خود نصب شده داشته باشید. اگر کمپانی اپل و شرکایش سریعا اقدامی در این‌باره انجام ندهند، به زودی سلامت اکوسیستم اپل به خطر می‌افتد.

برای مشاهده کامل مطلب مورد عجیب حذف بازی های بزرگ از اپ استور؛ اپل در پرتگاه بی‌اعتمادی کاربران به زومجی مراجعه کنید.

Apple

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات