سامسونگ در آینده اسکن رگ‌های خونی چشم را جایگزین اسکن اثر انگشت می‌کند

پنج‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در حال توسعه روشی مبتنی بر اسکن رگ‌های خونی چشم برای جایگزینی روش اسکن اثر انگشت است. قطعا عملیاتی شدن این ایده توسط سامسونگ یک گام بزرگ در راستای افزایش امنیت گوشی‌های هوشمند خواهد بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امروزه گوشی‌های هوشمندی که بسیاری از ما در دست می‌گیریم از نظر قدرت پردازشی شاید ۳ یا ۴ برابر یک سوپرکامپیوتر Cray-2 قدرت داشته باشند. گلکسی اس۶ سامسونگ از نظر قدرت پردازشی ۵ برابر  پلی‌استیشن ۲ قدرت دارد. فکر کردن به قدرت این گجت‌های جدید و کارهای بزرگی که قادر به انجام آن‌ها هستند قطعا شما را متحیر خواهد کرد. کودکان آینده این دنیای مدرن به قدری با پیشرفت سریع تکنولوژی درگیر خواهند شد که جهش‌های بزرگی مانند تبدیل تلفن‌های قدیمی به تلفن‌های هوشمند امروزی برای آن‌ها بی معنی خواهد بود.

با وجود پیشرفت‌های زیادی که در تکنولوژی‌های بیسیم شاهد هستیم هنوز هم هکرهایی که درصدد دسترسی به گوشی هوشمند شما و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه‌تان هستند، تهدید به شمار می‌روند. معمول‌ترین راه‌های امنیتی برای ورود به گوشی‌های هوشمند، وارد کردن رمز یا استفاده از کشیدن یک الگو  است. آخرین تکنولوژی استفاده شده در این زمینه سنسورهای اثر انگشت هستند که یک گام بزرگ و رو به جلو در افزایش امنیت گوشی‌های هوشمند به شمار می‌روند. اما هکرها پیش از این نیز راه‌هایی برای پشت سر گذاشتن این نوع احراز هویت یافته‌اند.

سامسونگ مدت‌هاست که کار بر روی پروژه اسکن عنبیه را شروع کرده است. سامسونگ قصد دارد این روش را جایگرین استفاده از اثر انگشت کند. رگ‌های خونی موجود در چشم انسان قابل جعل کردن نیستند و برای هر شخص، این الگو منحصر به فرد است. پتنت جدیدی که اخیرا توسط سامسونگ ثبت شده است نشان از تلاش‌های سامسونگ برای عملی کردن این نوع احراز هویت در گوشی‌های آینده‌اش دارد. سامسونگ از اشعه NIR برای دریافت الگوی رگ‌های خونی داخل چشم استفاده خواهد کرد. این تکنولوژی از یک فرستنده و یک گیرنده نور برای دریافت الگوی رگ‌ها استفاده خواهد کرد. برای کاهش خطای این سیستم سامسونگ قصد دارد بازتاب‌ها از جهات مختلف را دریافت و پردازش کند.

قطعا عملیاتی شدن این تکنولوژی یک گام بزرگ در حفظ امنیت گجت‌ها خواهد بود. در این روش با برداشتن گوشی و نگاه به آن، سیستم اسکن عنبیه چشم الگوی رگ‌های خونی چشم شما را شناسایی می‌کند و در صورت درست بودن آن به شما اجازه دسترسی می‌دهد. سامسونگ علاقه‌ی خود به استفاده از چشم انسان در تکنولوژی‌هایش (مانند تشخیص باز بودن چشم برای روشن نگه داشتن صفحه‌نمایش) را بارها نشان داده است. این که چه زمانی این ایده عملیاتی خواهد شد هنوز بر ما پوشیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات