تماشا کنید: به مناسب تولد استیون هاوکینگ؛ تئوری همه‌چیز در ۱۵۰ ثانیه

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
استیون هاوکینگ مشهورترین دانشمند زنده‌ی دنیا و کسی که با وجود فلج سراسری، پیچیده‌ترین مسائل فیزیک را فقط در ذهن خود حل می‌کند، سال‌ها از عمر خود را در پی به دست آوردن تئوری صرف کرد که بتواند تمام جهان را توضیح دهد، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

آیا این سوال برای شما هم پیش آمده که ما چرا به وجود آمده‌ایم و از کجا آمده‌ایم؟ آیا به این فکر کرده‌اید که سرنوشت نهایی دنیا چه خواهد شد؟‌ یا اینکه درون ستاره‌ها چه خبر است! آیا آرزو داشته‌اید از مرزهای خاکی زمین رها شوید و جهان هستی را لمس کنید؟ و یا دوست دارید به سفر زمان رفته و چگونگی خلقت ستاره‌ها و کهکشان‌ها را از نزدیک ببینید؟ بسیاری از این موارد در کتب الهی پاسخ داده شده‌اند. اما هاوکینگ به دنبال دلایل علمی است. وی افکاری را در ذهن دارد که سال‌ها با آن‌ها زندگی کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

    تفکرات هاوکینگ موافق و مخالف‌های خاص خود را دارد و برخی از این تفکرات با منطق بسیاری تناقض دارد. با این حال همه قبول دارند که هاوکینگ یک دانشمند است و در زمینه‌های مختلف علمی، دستاوردهای ارزشمندی داشته است. ما در زومیت به مناسبت هفتاد  سومین سالروز تولد پروفسور استیون هاوکینگ انیمیشن کوتاهی را  برای دوستداران علم ترجمه کردیم که در ۱۵۰ ثانیه به زبان ساده تئوری همه چیز و چگونگی به وجود آمدن و سرنوشت نهایی جهان را آنگونه که پروفسور هاوکینگ باور دارند توضیح می‌دهد، تماشا کنید:

    دانلود ویدئو

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات