نوار تَسک‌بار در ویندوز ۱۰ بازطراحی می‌شود

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
در نسخه‌ی بعدی از پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ شاهد تغییراتی در نوار Taskbar خواهیم بود. مایکروسافت این نوار پُرکاربرد را باز طراحی کرده تا نه تنها از نظر شکل و شمایل ظاهری زیباتر شود بلکه کارایی آن نیز افزایش یابد.
تبلیغات

از طریق نوار تسک‌بار می‌‌توان بین برنامه‌های مختلف سویچ کرده یا برنامه‌هایی که به آن سنجاق شده‌اند را به سرعت اجرا کنید در ویندوز ۷ مایکروسافت امکانات جدیدی را به این نوار اضافه کرد تا کاربر بتواند پیش‌نمایش زنده‌ای از برنامه‌ی در حال اجرا را مشاهده کند و همچنین بتواند برنامه‌های مورد نظر خود را به آن سنجاق کند. در ویندوز ۱۰ ظاهرا این نوار قرار است از نو طراحی شود و قالب گرافیکی تیره‌ رنگی بگیرد. طراحی آیکون برنامه‌های موجود در این نوار نیز یکپارچه‌ شده‌ است تا با قالب گرافیکی تیره رنگ این نوار سازگار شوند.

Windows-10-New-Taskbar-Design

نکته‌ی جالب دیگری که در تصویر می‌توانید مشاهده کنید، اضافه شدن جستجوی صوتی کورتنا است که پیش‌تر نیز شایعه‌ی اضافه شدن آن به ویندوز ۱۰ را بارها شنیده‌ بودیم. مایکروسافت جعبه‌ی جستجو را نیز در کنار دکمه‌ی استارت قرار داده است تا کاربر راحت‌تر بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

طی روزهای اخیر اطلاعاتی از مرورگر جدید مایکروسافت با نام Spartan بدست آمد. مرورگری که گفته می‌شود قرار نیست جایگزین اینترنت اکسپلورر شود اما از ظاهری متفاوت بهره می‌برد و بر خلافت IE، مایکروسافت در آن بر روی افزونه‌ها تمرکز خواهد کرد. دستیار صوتی کورتنا در این مرورگر وجود دارد و کاربر می‌تواند از طریق این دستورات تمام امکانات مرورگر را کنترل کند.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با ویندوز ۱۰ را اینجا مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات