تماشا کنید: پهپاد AirDog با تعقیب کاربر از وی فیلم‌برداری می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
اگر ۲۰۱۴ را سال معرفی انواع پهپادها بنامیم، ۲۰۱۵ را باید سال استفاده‌ی تجاری از این محصولات در نظر بگیریم. در بین انواع کاربردهای پیش‌بینی شده برای پهپادها، ثبت تصاویر ویدئویی یکی از محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود؛ اگرچه کمپانی‌هایی چون آمازون نیز ایده‌ی استفاده از پهپادها را برای ارسال کالاها مطرح کرده‌اند. AirDog یکی از جذاب‌ترین پهپادهایی است که کاربر را تعقیب می‌کند!
تبلیغات

 AirDog سیستمی است که علاوه بر پهپاد یک دست‌بند نیز با خود به‌همراه دارد. در صورتی که کاربر این دست‌بند را بپوشد، پهپاد وی را تعقیب خواهد کرد. کمپانی 3D Robotics فناوری مورد استفاده برای توسعه‌ی چنین سیستمی را بصورت متن‌باز برای استفاده‌‌ی سایرین منتشر کرده، اما AirDog با اضافه کردن قابلیت‌های دیگری به پهپاد خود، آن را جذاب‌تر از سایر نمونه‌های مشابه توسعه داده است. این پهپاد دارای انواع سنسورها است و می‌توان از پروفایل‌های تعریف شده برای آن به‌منظور ثبت ویدئوی فعالیت‌های ورزشی مختلف استفاده کرد.

لینک دانلود

با استفاده از کلید‌های موجود روی دست‌بند می‌توان پهپاد را آماده‌‌ی پرواز کرد. تابستان سال ۲۰۱۴ این استارت‌آپ محصول خود را برای جمع‌آوری سرمایه‌ی اولیه در کیک‌استارتر قرار داده بود. محصول نمایش داده شده در CES‌ از نظر ظاهری تفاوت عمده‌ای با آنچه که در تابستان معرفی شده بود، ندارد، اما نرم‌افزار آن تغییر کرده و سنسورها نیز اضافه شده است. این پهپاد در حال حاضر از وجود سنسورهایی نظیر IMU (سنسوری که در صنعت هوانوردی برای تعیین سرعت و سوی حرکت پرنده مورد استفاده قرار می‌‌گیرد)، شتاب‌سنج، ژیروسکوب، بارومتر، مغناطیس‌سنج و جی‌پی‌اس بهره می‌برد. همچنین قابلیت پیشگیری از برخورد با موانع نیز در این پهپاد گنجانده شده است.

AirDogInt

AirDrog هنوز آماده‌ی عرضه به بازار نیست، اما فاصله‌ی کمی تا تولید تجاری دارد. پس از پایان نمایشگاه CES این محصول برای آزمایش در اختیار گروه‌هایی قرار خواهد گرفت تا نقاط ضعف و مشکلات آن در کاربردهای مختلف محک بخورد. هر یک از این گروه‌ها این پهپاد را در روش‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهند داد. براساس اطلاعات ارائه شده این پهپاد قیمتی حدود ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد داشت.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات