QNX سیستم رانندگی هوشمند خود را در قالب یک مازراتی در CES 2015 معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی QNX را باید پای ثابت نمایشگاه CES بدانیم که با هر بار حضور خود تحسین بسیاری را برمی‌انگیزد. این کمپانی در نمایشگاه امسال نیز یک دستگاه مارزاتی کواتروپورته GTS را با یک بازنگری کلی در فناوری‌های مورد استفاده روانه‌ی لاس‌وگاس کرده است.
تبلیغات

 همانطور که گفتیم کمپانی QNX با هر بار حضور در نمایشگاه CES همگان را مقهور محصولات خود کرده است. آخرین محصول این کمپانی که با یک بازنگری کلی روانه‌ی CES 2015 شده بود یکی از بهترین محصولاتی بود که در نمایشگاه خودنمایی می‌کرد. از جمله‌ی جالب‌ترین مواردی که در این خودرو به چشم می‌خورد، تعویض آیینه‌های جانبی و میانی خودرو بود که با سیستم دوربین و نمایشگر تعویض شده بود. این آیینه‌‌ها یا به بیان بهتر دوربین‌ها و نمایشگر، بخشی از سیستم هوشمند رانندگی بود که در این خودرو قرار داشت. از جمله‌ قابلیت‌هایی که این سیستم در اختیار راننده قرار می‌داد، کاهش نقاط کور خودرو از طریق بالا بردن زاویه‌ دید دوربین‌هایی بود که در این خودرو قرار گرفته بود. در واقع افزایش زاویه‌ی دید در این سیستم منجر به صفر شدن نقاط کور شده بود که بسیار تحسین برانگیز است.

QNXInt

 QNX برای درک تفاوت این سیستم با آیینه‌های معمولی نصب شده روی خودرو، پس از نشستن در داخل خودرو، راننده را در دو حالت مورد اشاره قرار می‌داد که این موضوع تفاوت ایجاد شده را به روشنی مشخص می‌کرد. همچنین باید به وجود نواری در قسمت پایین آیینه، راننده را با تغییر رنگ از نزدیک شدن یک متحرک آگاه می‌کند، بطوریکه در زمان نزدیک شدن خودرو از هر سمت، نوار آیینه بغل مربوط رنگ خود را از سبز به قرمز تغییر می‌داد. تصویر نمایش داده شده در این آیینه در مواقع لزوم تصویر دوربین سمت مقابل را نمایش می‌داد تا راننده به‌راحتی موانع را ببیند. مطمئنا این موضوع در صورت استفاده‌ی تجاری باعث بهبود هر چه بیشتر رانندگی و تامین امنیت سرنشینان و عابرین پیاده خواهد شد.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات