آداپتور جدید SuperMHL با پشتیبانی از ویدیو 8K معرفی شد

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
هرچه رزولوشن محتوا بیشتر می‌شود پهنای باند مورد نیاز برای انتقال ویدیو از پخش‌کننده‌ به نمایشگر نیز افزایش می‌یابد. در همین راستا و برای پشتیبانی از رزولوشن 8K، نسخه‌ی جدیدی از MHL عرضه شده است.
تبلیغات

 کنسرسیوم توسعه‌ی MHL نسخه‌ی جدیدی از این درگاه را با نام SuperMHL معرفی کرده که از پهنای باند به مراتب بالاتری پشتیبانی می‌کند تا از طریق آن بتوان ویدیو 8K را با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه منتقل کرد. این درگاه همچنین از طیف وسیع‌تری از رنگ (تا ۴۸ بیت) پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب امکان انتقال تصاویر طبیعی‌تر از طریق این درگاه میسر می‌شود.

در نسخه‌ی جدید MHL، امکان اتصال چند ابزار به یکدیگر نیز وجود دارد. مثلا می‌توان رسیور، تلویزیون و بلو-ری را به یکدیگر متصل کرده و از طریق یک ریموت، همه این دستگاه‌ها را کنترل کرد.

در SuperMHL امکان شارژ ابزارهایی که تا ۴۰ وات انرژی نیاز دارند نیز وجود دارد. بنابراین علاوه بر تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها نیز از طریق SuperMHL شارژ خواهند شد. تصور کنید که تبلت خود را به لپ‌تاپ یا تلویزیون متصل کرده‌اید تا تصویر مورد نظر را روی صفحه‌ی بزرگ‌تری پخش کنید در زمان پخش تصویر، تبلت نیز شارژ می‌شود.

درگاه جدید SuperMHL همچون نسخه‌ی جدید USB دوطرفه است و فرقی نمی‌کند که از چه جهتی در درگاه فرو می‌رود. این درگاه از انواع مختلف فرمت‌های صوتی از جمله Dolby Atoms و DTS-UHD پشتیبانی می‌کند.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات