با تراشه Quark SE و ماژول Curie اینتل، هر کسی می‌تواند گجت پوشیدنی بندانگشتی بسازد

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
اینتل به دنبال آن است تا تولیدکنندگان بیشتری از تراشه‌های ساخت این کمپانی در محصولات خود استفاده کنند. مدتی است که اینتل بازار ابزارهای پوشیدنی را هدف گرفته و حالا تراشه و ماژول توسعه جدید برای این حوزه از محصولات را معرفی کرده است.
تبلیغات

اینتل در بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها قافیه را به ARM، کوالکام و... باخته است. اما این کمپانی بیکار ننشسته و به دنبال آن است تا با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، در پلتفرم‌های مدل‌های جدید کامپیوترها جای پای خود را محکم کند. اینتل در نمایشگاه CES سال گذشته از یک تراشه کوچک به نام ادیسون برای ابزارهای پوشیدنی رونمایی کرد. ادیسون مبتنی بر سیستم روی چیپ کوارک ساخته شده بود.

همچنین این کمپانی تلاش کرد تا با تصاحب کمپانی های فعال در این حوزه و همکاری با گوگل در پروژه عینک گوگل، بیشتر در ابزارهای پوشیدنی نفوذ پیدا کند. به این موارد می‌توانید تصاحب کمپانی تولید ساعت Basic Science و همکاری با Fossil برای تولید ابزارهای پوشیدنی مد روز را اضافه کنید.

اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. اینتل برای این که شرکت‌های بیشتری را مجاب به استفاده از چیپ‌های پردازشی‌اش در ابزارهای پوشیدنی‌شان کند، نسل جدیدی از تراشه‌های مخصوص ابزارهای پوشیدنی و یک پلتفرم توسعه برای آنها را رونمایی کرده است. سیستم روی چیپ کوارک SE دارای میکروکنترلر ۳۲ بیتی توان پایین با ۳۸۴ کیلوبایت حافظه فلش و ۸۰ کیلوبایت SRAM است. همچنین بلوتوث کم‌مصرف و سنسورهایی چون شتاب‌سنج و ژیروسکوب نیز به صورت یکپارچه در آن قرار داده شده‌اند.

در کنار تراشه Quark SE، اینتل یک ماژول توسعه به نام «کوری» را هم طراحی کرده تا تمام قابلیت‌های مهم را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند و بتوانند محصولات پوشیدنی مبتنی بر تراشه اینتل را به راحتی تولید کنند.

امید می‌رود ماژول توسعه کوری بتواند سرعت توسعه ابزارهای هوشمند پوشیدنی را افزایش دهد. اینتل قیمت تراشه‌های جدیدش را اعلام نکرده، ولی مایک بل، نایب رییس گروه ابزارهای نوین اینتل، اعلام کرده که این تراشه‌ها در پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد تا با نمونه‌های مشابه به رقابت بپردازند.

هم‌اکنون بسیاری از ابزارهای پوشیدنی با تراشه‌های موبایل ساخته می‌شوند، و تراشه اینتل این مزیت را دارد که صرفا برای ابزارهای پوشیدنی ساخته شده و به همین دلیل مدیریت مصرف باتری در آن بسیار بهینه‌تر است.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات