نگاه نزدیک به هدست نمایش شخصی اَوِگانت گلیف

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
اوگانت، طرح هدست نمایشگر گلیف خود را نهایی کرده و آن را در نمایشگاه محصولات الکترونیک 2015 به نمایش گذاشته است. این هدست نمایش شخصی دارای طراحی لوکس و نمایشگری باکیفیت است که تجربه‌ی یک تلویزیون ۸۰ اینچی اچ‌دی را به کاربر القاء می‌کند.
تبلیغات

کمپانی Avegant بالأخره طراحی نهایی هدست نمایش شخصی خود، با نام Glyph را معرفی کرد. این محصول حالا شبیه به یک هدفون گران‌قیمت است. در بدنه آن از پلاستیک باکیفیت استفاده شده که روی آن را یک لایه‌ی نرم پوشانده است. در بخش پدهای گوش، شاهد استفاده از آلومینیوم هستیم و بالشتک‌های آن نیز از جنس چرم طبیعی هستند.

این که ظاهر این هدست نمایشگر، شبیه به هدفون است، تصادفی نیست و مدیر ارشد استراتژی این شرکت اعلام کرده که آنها می‌خواسته‌اند تا کیفیت صدای بسیار خوبی را به کاربر ارائه کنند. وی معتقد است که یکی از مسائل مهم در طراحی چنین محصولاتی که کمتر به آن توجه می‌شود، ظاهر طبیعی و منطبق با مد روز است.

avegant-glyph

اما فقط زیبا بودن کافی نیست. یک هدست نمایشگر خوب باید ارگونومی خوبی هم داشته باشد و این پاشنه‌ی آشیل هدست گلیف است. وقتی آن را روی صورت خود قرار می‌دهید، اولین موضوعی که توجهتان را به خود جلب می‌کند، این است که اندازه هدبند آن قابل تنظیم نیست و شما امکان تغییر اندازه آن را ندارید. شاید در نسخه‌ای که به بازار عرضه می‌شود، این مشکل برطرف شود؛ ولی نمونه فعلی مشکلاتی جدی در زمینه ارگونومی دارد.

avegant-glyph-1

کیفیت ویدیوی این محصول نسبت به نمونه‌ی اولیه که سال گذشته رونمایی شد، تغییری نکرده است.تصاویر به صورت مستقیم، به وسیله آرایه‌ای از ۲ میلیون میکروآینه به چشمان شما تابیده می‌شوند. نتیجه کار، تصویری واضح و شفاف است که تجربه‌ای شبیه به تماشای یک تلویزیون ۸۰ اینچی HD را تداعی می‌کند. این هدست به یک پورت microHDMI مجهز است و شما می‌توانید آن را به یک لپ‌تاپ یا یک تلفن سازگار با آن متصل کنید.

avegant-glyph-2

هم‌اکنون می‌توانید این محصول را به قیمت ۵۰۰ دلار پیش‌خرید کنید؛ البته قیمت نهایی هدست نمایشگر گلیف در خرده فروشی‌ها بیش از ۶۰۰ دلار خواهد بود.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات