فوگو از چراق‌قوه‌ی سوئیسی هوشمند رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا تغییراتی در همه بازارها رخ داده است که به موجب آن اگر کلمه‌ی اسمارت یا هوشمند را قبل از نام محصول خود اضافه کنید، تجارت‌تان رونق بیشتری پیدا می‌کند. در همین راستا چندکاره‌های سوئیسی نیز هوشمند شده‌اند. اما این بار این هوشمندی به معنی واقعی کلمه است و شما با یک ابزار بسیار کارآمد و البته هوشمند روبرو هستید.
تبلیغات

 فوگو٬ شرکت سوئیسی تولیدکننده چراغ‌قوه هوشمند، محصول جدید خود را با ترکیبی از سرسختی و قابلیت ضدآب، GPS، گیرنده و واکی‌تاکی ساخته است.

سرویس واکی‌تاکی‌ بکار رفته در این چندکاره‌ی سوئیسی برخلاف نمونه‌های سنتی، پیغام صوتی را تنها به فردی که برای وی ارسال شده، انتقال می‌دهد. در واکی‌-تاکی‌های سنتی یک کانال رادویی روی موج خاصی باز می‌شود و همه‌ی افراد می‌توانند روی آن موج خاص پیغام‌ها را دریافت کنند. از طریق دستگاهِ فوگو حتی می‌توان پیغام متنی ارسال کرد یا اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی فعلی خود را از GPS دریافت کرده و به دوستان خود ارسال کنید.

این دستگاه یک LCD و سه دکمه‌ دارد تا کاربر بتواند از امکانات آن استفاده کند. از طریق این دکمه‌ها نه تنها می‌توان پیغام ارسال کرد یا موقعیت جغرافیایی فعلی خود را مشاهده کرد بلکه می‌توان نور چراق‌قوه‌ را کم و زیاد کرد. این گجت دارای سنسور شتاب‌سنج داخلی است مثلا اگر چراق‌قوه را با سرعت به سمت پای خود خم کنید نور آن کم می‌شود. اگر به زمین برخورد کنید نیز متوجه می‌شود و از طریق زنگ هشدار تلاش می‌کند تا دیگر فوگو‌های اطراف را از وجود شما آگاه کند تا بتوانند به کمک شما بیایند. اگر مسیر را گم کرده باشید و به دنبال راهی برای جلب توجه دیگران باشید می‌توانید چراق‌قوه را روی حالت چشمک زن بگذارید تا بصورت مرتب هر چند لحظه‌ یکبار فلاش بزند.

این چراق‌قوه از طریق درگاه USB شارژ می‌شود و به این ترتیب می‌توان آن را از طریق خودرو، کامپیوتر، برق یا پاوربانک‌ها شارژ کرد.

فوگو، کمپانی تولید کننده‌ی این گجت جالب در تلاش است تا قابلیت‌های بیشتر مانند، تلفن ماهواره‌ای را به محصول خود اضافه کند. فوگو سیستم‌عامل اختصاصی خود را برای این گجت توسعه داده‌ است و دست توسعه دهندگان را باز گذاشته تا اگر ایده‌ی جالبی دارند روی محصول این شرکت ارائه دهند. مثلا می‌توان روی صفحه نمایش کوچک این ابزار بازی تتریس را اجرا کرد.

فوگو تلفن هوشمند نیست اما می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل شده و اطلاعات جالبی را به آن منتقل کند. این چراغ قوه با قیمت ۲۰۰ دلار تابستان امسال روانه‌ی بازار خواهد شد.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات