مروری بر محصولات معرفی شده ایسوس در CES 2015

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی ایسوس با معرفی دو تلفن هوشمند جدید و یک دستگاه هیبریدی از سری ترنسفورمربوک در نمایشگاه CES امسال خبرساز شد. مراسم اختصاصی ایسوس در این نمایشگاه پریشب برگزار شد. در این مقاله مروری بر محصولات معرفی شده‌ی ایسوس خواهیم داشت.
تبلیغات

ایسوس بر خلاف بسیاری از کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده تلفن هوشمند، از پرچمدار جدید خود در CES 2015 رونمایی کرد. زن فون 2 یک تلفن ۵.۵ اینچی با پردازنده اینتل است که با وجود ارائه مشخصات فنی خوب، قیمتی بسیار پایین دارد. در کنار آن یک تلفن ویژه خوره‌های عکاسی و یک تبلت/لپ‌تاپ تبدیل شدنی هم از خانواده Transformerbook با نام Chi معرفی شدند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر کنفرانس ایسوس و محصولات ارائه شده در آن. همراه زومیت باشید.

۱. زن‌فون 2

ایسوس در رویداد اختصاصی خود در CES 2015 از نسل جدید تلفن‌های هوشمند زن‌فون رونمایی کرد. این تلفن مجهز به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS با رزولوشن 1080p است. زن فون 2 که در رنگ بندی متنوع ارائه خواهد شد، مجهز به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.0 است که به کمک فناوری جدیدی به نام Pixel Merging، کیفیت عکاسی در نور کم را تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد. همچنین ایسوس مدعی است دوربین این تلفن جدید بهترین تصاویر HDR را می‌گیرد.

ایسوس در این تلفن از یک پردازنده چهارهسته‌ای ۶۴ بیتی اتم اینتل، مدل Z3580 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزاستفاده کرده است. پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن از OpenGL 3.0 پشتیبانی می‌کند که پردازش گرافیکی بسیار بهتری را ارائه می‌دهد. زن‌فون 2 اولین تلفن هوشمند در دنیا است که از ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. البته یک مدل ارزان‌تر با رم ۲ گیگابایت نیز ارائه می‌شود تا انتخاب کاربران بیشتر باشد. باتری این تلفن هم ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد.

زن‌فون 2 با قیمت باور نکردنی ۱۹۹ دلار در ماه مارس (فروردین و اردیبهشت ۹۴) روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

۲. زن‌فون زوم

مدیرعامل ایسوس پس از معرفی زن‌فون ۲، به سراغ زن‌فون زوم رفت و این گوشی‌هوشمند را که از وجود زوم اپتیکال بهره می‌برد، معرفی کرد. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی مورد استفاده در این گوشی‌هوشمند به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده که وجود آن وقتی روی حداکثر زوم هستیم، بسیار حیاتی‌تر است. همچنین این گوشی‌هوشمند از وجود فوکوس خودکار لیزری در کنار ماکرو مد، فناوری حرکت لنز DynaOptics برای زوم اپتیکال بهره می‌برد. استفاده از این فناوری به معنای بهره‌گیری از اپتیک ۱۰ عنصره برای دست‌یافتن به زوم اپتیکال 3X در این گوشی‌هوشمند است.

زن‌فون زوم از وجود دوربین پنج مگاپیکسلی برای انجام مکالمات ویدئویی در قسمت جلو بهره می‌برد. همچنین باید به صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و روشنایی ۴۰۰ نیت، رابط کاربری ZenUI‌ به‌همراه اندروید آبنبات چوبی بهره می‌برد. براساس اطلاعات منتشر شده ایسوس این گوشی‌هوشمند را از سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی با قیمت ۳۹۹ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

۳. ترنسفورمربوک چی (Chi)

ایسوس، ترنسفوربوک چی را باریک‌تر از آیپد ایر با ضخامت ۱.۷ سانتی‌متر می‌داند. رزولوشن صفحه‌نمایش این تبلت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است که موجب تراکم ۲۳۵ پیکسل‌ در اینچ می‌شود. این صفحه‌نمایش از نوع IPS LCD است و زاویه‌ی دید وسیع را در کنار رنگ‌های دقیق و شفاف ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش این تبلت ۱۲.۵ اینچ است. از دیگر مشخصات فنی ترنسفوربوک چی می‌توان به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت اشاره کرد.

طول عمر باتری این تبلت ۸ ساعت اعلام شده است که برای یک تبلت ویندوزی به نظر خوب می‌رسد. ایسوس یک تبلت ۱۰ اینچی از خانواده‌ی Transformer Book Chi را با نام مدل T100 معرفی کرده که طول عمر باتری ۱۰ ساعت را ارائه می‌کند، اما از نظر قدرت و بازده‌ ضعیف‌تر از T300 است. این محصولات به ویندوز 8.1 مجهز شده‌اند.

قیمت T300 برابر ۷۹۹ دلار است و T100 نیز با قیمت ۳۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. همچنین یک مدل ۸.۹ اینچی نیز از این سری معرفی کرده که به پردازنده‌ی اتم اینتل مجهز شده و قیمت آن نیز ۲۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

در ادامه هم می‌توانید خلاصه نطق اصلی ایسوس در CES 2015 را در ۵ دقیقه تماشا کنید:

دانلود ویدیو

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات