مروری بر محصولات معرفی شده ال‌جی در CES 2015

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
مطالعه 4 دقیقه
دو روز پیش، ال‌جی در نمایشگاه CES محصولات جدید خود را معرفی کرد. کره‌ای‌ها از اولین کمپانی‌هایی بود که با مراسم خود آتش CES را داغ کرد و با معرفی جی فلکس 2 و تلویزیون‌های UHD جدید نظرات بسیاری رابه خود جلب کرد.
تبلیغات

مراسم ال‌جی در نمایشگاه CES بر روی سه محصول متمرکز بود: جی فلکس 2، تلویزیون‌های 4K جدید و لوازم خانگی. این کمپانی کره‌ای با معرفی نسخه جدید تلفن خمیده خود، بالغ‌ترین ابزار هوشمند با نمایشگر و بدنه انعطاف‌پذیر را به نمایش گذاشت. تلویزیون‌های 4K جدید با فناوری «نقطه کوانتومی» و سیستم عامل WebOS هم نظر بسیاری را به خود جلب کردند. در ادامه با محصولاتی که ال‌جی در CES 2015 رونمایی کرده بیشتر آشنا می‌شویم.

۱. جی فلکس 2

ال‌جی در مراسم اختصاصی خود در نمایشگاه CES 2015 از نسل جدید تلفن انعطاف‌پذیر خود رونمایی کرد. اولین موضوعی که توجهات را به خود جلب می‌کند، نمایشگر کوچک‌تر این تلفن نسبت به نسل قبلی است. بر خلاف روال معمول که ابعاد اکثر تلفن‌های اندرویدی نسبت به نسل‌های قبل بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود، این بار ال‌جی سایز نمایشگر را از ۶ اینچ در جی فلکس به ۵.۵ اینچ در جی فلکس 2 کاهش داده است. همچنین رزولوشن نمایشگر از 1280 در 720 پیکسل به 1920 در 1080 پیکسل تغییر کرده تا شاهد کیفیت بهتری باشیم. با این تغییرات، تراکم نمایشگر جی فلکس 2 به 403 پیکسل بر اینچ رسیده است.

جی فلکس 2 به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 کوالکام با فرکانس ۲ گیگاهرتزمجهز شده و به لطف این تراشه ۶۴ بیتی اندروید 5 آبنبات چوبی بر روی آن به شکل بهینه‌تری اجرا می‌شود. همچنین دستگاه از LTE Cat6 پشتیبانی می‌کند. این تلفن یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از قابلیت Fast Charge (شارژ سریع) هم پشتیبانی می‌کند. بدین معنا که طی ۴۰ دقیقه ۵۰ درصد اول آن شارژ می‌شود.

ما در زمینه طراحی و به خصوص انعطاف‌پذیری هم اصلاحاتی صورت گرفته است. اولاً علاوه بر انحنای نمایشگر، بدنه دستگاه در قسمت پشت هم انحنا دارد. دوماً قابلیت ترمیم خودکار که ال‌جی سال گذشته با جی فلکس معرفی کرد، در نسخه جدید این تلفن بهبود یافته است. حالا در صورتی که خط و خش‌های جزئی روی تلفن بیفتد، به جای چند ساعت، تنها ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا ترمیم شوند.

جی فلکس 2 نسبت به نسخه قبلی دستخوش تغییرات بسیاری شده و به یک محصول بالغ‌تر تبدیل شده است. این تلفن خمیده تا پایان ماه فوریه به قیمت ۷۶۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. اگر می‌خواهید مشخصات و قابلیت‌های تلفن خمیده جدید را با G Flex نسل اول مقایسه کنید، این مطلب را از دست ندهید.

۲. تلویزیون‌های جدید 4K با فناوری کوانتوم دات و WebOS

 ال‌جی از تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی جدید خود با فناوری «نقطه کوانتومی» رونمایی کرد. این محصول که از پلتفرم نرم افزاری WebOS بهره می‌برد، ترکیب رنگ گسترده‌تری دارد. همچنین در این تلویزیون‌ها اشباع رنگ نسبت به تلویزیون‌های LCD رایج بهبود یافته است. این تلویزیون‌ها در سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.

فناوری نقطه کوانتومی ال‌جی بوسیله کنترل نانوکریستال‌هایی که اندازه‌ای از 2 تا 10 نانومتر دارند عمل می‌کند. در این فناوری هر نقطه بسته به اندازه‌اش، رنگی متفاوت از خود ساتع می‌کند. با اضافه‌کردن صفحه‌ی باریکی از کوانتوم در مقابل نور پس زمینه‌ی LCD، نرخ بازتولید رنگ و درخشندگی کلی تصویر، به شکل قابل‌توجهی تقویت می‌شود.

سال گذشته ال‌جی پلتفرم WebOS را از اچ پی خرید تا از آن در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده کند. حالا به نظر می‌رسد این سیستم عامل با اعمال تغییراتی برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند این کمپانی بهینه‌تر شده و به پلتفرم اصلی اسمارت تی‌وی‌های ال‌جی تبدیل شده است. سری محصولات جدید، در هشت نوع متفاوت با نام‌های UC9 ،UB9800 ،UF9500 ،UF9400 ،UF8500 ،UF7700 ،UF6800 و UF6700 روانه بازار خواهند شد.

ال‌جی مدعی است زمان بوت WebOS نسبت به گذشته ۶۰ درصد بهبود یافته است، چرا که ال‌جی در تلویزیون‌های هوشمند جدید خود از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای استفاده می‌کند.

در کنار این تلویزیون‌ها ۷ مدل تلویزیون OLED جدید 4K هم از سوی ال‌جی در ابعاد مختلف معرفی شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این تلویزیون‌ها به این مطلب مراجعه کنید.

۳. ماشین لباسشویی دوقلو و یخچال Door-in-Door

تولید یخچال‌های جذاب Door-in-Door در کمپانی ال‌جی اتفاق تازه‌ای نیست و این غول کره‌ای در CES امسال تنها مدلی با ظرفیت بیشتر را البته با قیمت ۵,۹۹۹ دلاری به نمایش گذاشته است. یخچال Door-in-Door قبلی ال‌جی با مدل LFXS32766S می‌توانست ۳۲ فوت مکعب فضا را در اختیارتان بگذارد که در مدل جدید ۲ فوت مکعب به این مقدار فضا اضافه شده است. این یخچال می‌تواند به خوبی تمام این فضا را خنک نگه دارد.

این یخچال بزرگ با طراحی زیبا توانسته دو در را در بخش راست و چپ خود مخفی کند. باز کردن در سمت چپ با یک اهرم دَرِ پایین پنل یخچال و باز کردن دَرِ سمت راست تنها با یک دکمه در بخش سمت راست پنل این محصول صورت می‌گیرد. جنس بدنه این بخش‌های یخچال نیز از شیشه خمیده‌ای طراحی شده که مانع از گرفتن اثر انگشت می‌شود.

نسل جدید لباسشویی‌ کمپانی ال‌جی شبیه به یخچال‌های جدید این شرکت از یک محفظه درون یک محفظه دیگر بهره می‌برد. این لباسشویی دوقلو به شما اجازه می‌دهد در درب جلویی لباس‌هایی را بشویید که ربطی به محفظه اصلی ندارند. در همین زمان می‌توانید مشغول به شست و شوی لباس‌های دیگر خود در محفظه اصلی محصول شوید.

شیوه کار این ماشین لباسشویی خلاقانه جدید ال‌جی به این صورت است که شما لباس‌های اصلی مثل شلوار جین خود را می‌توانید در محفظه اصلی لباسشویی و لباس‌های ظریف را در محفظه جلویی آن بشویید. اگر حجم‌ لباس‌های شما برای شستشو کم باشد می‌توانید از مخزن کوچک‌تر استفاده کنید تا در مصرف انرژی حداکثر صرفه جویی انجام شود.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات