دل نسخه جدید اولترابوک XPS 13 را معرفی کرد [ویدیو نگاه نزدیک]

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
دل نسخه‌ی جدید از اولترابوک XPS 13 را با ظاهری بسیار زیبا و سخت‌افزار قدرتمند به CES 2015 آورده است؛ نمایشگر این اولترابوک تقریبا حاشیه ندارد.
تبلیغات

دل در نمایشگاه CES نسخه جدیدی از اولترابوک XPS 13 خود را رونمایی کرده است. سال گذشته، دل این لپ‌تاپ را با نمایشگر بهتری بروزرسانی کرد، و حالا به نظر می‌رسد امسال باز هم با محصولی بهتر روبرو هستیم. نمایشگر اولترابوک جدید دل، تنها ۵.۲ میلی‌متر حاشیه در بخش بالایی دارد و از این لحاظ با یک دستگاه بسیار زیبا روبرو هستیم. نسخه‌های پیشین هم حاشیه باریکی داشتند، اما مدل ۲۰۱۵ تقریبا بدون حاشیه به نظر می‌رسد. اما داستان بهبودها در مدل جدید به همین جا ختم نمی‌شود و Dell XPS 13 2015 را می‌توان با نمایشگر بسیار خوب ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل هم خریداری کرد. این رزولوشن نسبت به اولین نسخه XPS 13 که رزولوشن پایین ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل داشت، بهبود چشمگیری محسوب می‌شود.

طراحی بدنه دستگاه از نظر ظاهری چندان تغییری نکرده و فقط در برخی قسمت‌ها از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده تا وزن دستگاه به ۱.۱۸ کیلوگرم یا ۱.۲۷ کیلوگرم در مدل لمسی برسد. دل از جدیدترین پردازنده‌های نسل پنجم سری Core i اینتل در محصول خود استفاده کرده و آن را در مدل‌های متنوعی از Core i3 تا Core i7  ارائه کرده است. XPS 13 بسته به مدلش ممکن است حافظه رم 4 یا 8 گیگابایتی داشته باشد.

dell-xps-13-2015

دل مدعی است که نسخه‌ی جدید XPS 13 کوچک‌ترین لپ‌تاپ ۱۳ اینچی جهان است و دلیل این امر را حاشیه‌های بی‌نهایت باریک دور نمایشگر ۱۳.۳ اینچی آن می‌داند. این موضوع باعث نشده تا کیبورد دستگاه با مشکلی مواجه شود و کاربر هنوز می‌تواند از صفحه کلید کامل آن استفاده کند. ترک‌پد این لپ‌تاپ هم با بهبودهایی همراه شده و تجربه کاربری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. دل از یک دکمه شیشه‌ای و یک ترک‌پد دقیق در این لپ‌تاپ استفاده کرده؛ ترکیبی که مایکروسافت هم شرکای سخت‌افزاری‌اش را به استفاده از آن ترغیب می‌کند. ترک‌پد‌های دقیق به ویندوز 8.1 این امکان را می‌دهند تا اشاره‌گر ماوس، چندلمسی و ژست‌های لمسی ویندوز را به طور مستقیم کنترل کند. 

XPS 13 نسل اول عمر باتری بسیار پایینی داشت، اما در نسخه ۲۰۱۵ شرایط کاملا تغییر کرده است. دل مدعی شده که نسخه فول اچ‌دی با پردازنده Core i5 این لپ‌تاپ، ۱۵ ساعت عمر باتری دارد. این ادعای بزرگی است و باید ببینیم در عمل هم چنین عمر باتری را شاهد خواهیم بود یا خیر! به نظر می‌رسد به لطف پردازنده برادول اینتل و نمایشگر IGZO شارپ، دل توانسته چنین عملکرد خوبی را از نظر عمر باتری داشته باشد. XPS 13 از امور در بازارهای ایالات متحده با قیمت پایه ۸۰۰ دلار برای مدل Core i3 روانه بازار خواهد شد و گران‌ترین مدل آن که مجهز به پردازنده Core i7، رم 8 گیگابایت، حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD و نمایشگر +QHD است، ۱۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

در ویدیوی زیر می‌توانید نگاه نزدیک وب‌سایت ورج به این اولترابوک زیبا را تماشا کنید:

دانلود ویدیو

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات