ایسر با Liquid Jade S و Liquid Z410 بازار تلفن‌های ارزان‌قیمت را هدف گرفته است

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
با اینکه ایسر توانسته نام خود را به عنوان یکی از تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی مطرح کند، اما هنوز نتوانسته این موفقیت را در ساخت تلفن‌های هوشمند تکرار کند.
تبلیغات

گویا ایسر تصمیم گرفته شکست‌های قبلی خود را جبران کند و برای رسیدن به این هدف می‌خواهد ابتدا از بازار ارزان قیمت‌ها شروع کند، جایی که بسیاری از تولید کنندگان چینی را به دنیا معرفی کرده است. امسال ایسر با دو تلفن میان رده به CES آمده است، Liquid Jade S و Liquid Z410 . ایسر Liquid Jade S مدل گران قیمت‌تر است که نمایشگر پنج اینچ 720p در آن به کار رفته و به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی همراه با دو گیگابایت رم و اندروید ۴.۴ (قابل ارتقا به اندروید ۵) مجهز شده است.

DSC02445.0
DSC02449.0
DSC02465.0

اما مدل ارزان‌تر با نمایشگر ۴.۵ اینچی و یک گیگابایت رم همراه با دوربین ۵ مگاپیکسل به بازار عرضه خواهد شد. در این تلفن‌های اقتصادی نسل جدید پردازنده‌های مدیاتک به کار خواهد رفت. Jade S از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی استفاده می‌کند ولی در Z410 پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی به کار خواهد رفت.

DSC02456.0
DSC02458.0
DSC02450.0

رابط کاربری هر دو تلفن نرم بوده و به سرعت به لمس پاسخ می‌دهند، نمایشگر Jade S با وجود وضوح 720p نور و زاویه دید مناسبی را ارائه می‌کند اما کیفیت نمایشگر Z410 در این حد نیست. از نظر طراحی بدنه این تلفن‌ها حرف جدیدی برای گفتن ندارند. طراحی آن‌ها مانند تلفن‌های رایج و شاید کمی قدیمی است، اگرچه ایسر با ترفندهایی مانند قرار دادن دکمه‌ای در پشت دستگاه سعی کرده کمی طراحی متفاوتی داشته باشد. این کلید قابل برنامه‌ریزی است و کاربر مشخص می‌کند با فشردن چه کاری را باید انجام بدهد. به عنوان مثال با نگه داشتن طولانی مدت نرم‌افزاری خاص باز شود یا در زمان قفل صفحه، دوربین را راه اندازی کند. بدنه‌ی Jade S نازک و خوش دست است که همراه با نمایشگر نسبتاً خوب حس با کیفیتی را به دست کاربر منتقل می‌کند، علاوه بر آن ایسر امکانات نرم‌افزاری مانند سیستم کنترل صوتی را نیز در این دستگاه کار گذاشته است، اگرچه در همهمه کارایی چندانی نخواهد داشت. قیمت Liquid Jade S برای بازار اروپا ۲۹۹ یورو و ۱۲۹ یورو برای Liquid Z410 تعیین شده است.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات