سامسونگ، دیزنی، نت‌فلکس و بزرگان دیگر اتحاد UHD را تشکیل خواهند داد!

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
در CES سال گذشته و به تبع آن CES امسال شاهد معرفی تلویزیون‌های UHD زیادی از تولید کنندگان مختلف بودیم اما هنوز هم این سوال مطرح است که چگونه، از کجا و با چه استانداردی محتوای 4k مناسب برای این تکنولوژی را می‌توان تهیه کرد.
تبلیغات

برای نمایش برنامه‌ای با کیفیت اولترا اچ‌دی تولید کنندگان مختلفی درگیر خواهند شد، از تولید کنندگان محتوا تا فرستنده‌های تلویزیونی. برای ایجاد هماهنگی در این پروسه و رسیدن به استاندارد قابل قبول در تولید و پخش محتوای UHD شرکت‌های مختلف و نام‌های بزرگ و شاید رقیب قصد همکاری با یکدیگر را دارند. نام‌های بزرگ زیادی در این اتحاد به چشم می‌خورد، از سمت تولید کنندگان تلویزیون سونی، پاناسونیک، شارپ و سامسونگ اعلام آمادگی کرده‌اند؛ از طرف تولید کنندگان محتوا دیزنی، فاکس و برادران وارنر و همچنین نتفلیکس و DirectTV، دالبی و Technicolor نیز در این اتحاد شرکت خواهند کرد. اچ.اس کیم مدیر اجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ از این همکاری به عنوان نقطه عطف یاد کرده و نتیجه‌ی آن را به سود مصرف‌کنندگان می‌داند. آقای کیم می‌گوید:

هدف از اتحاد UHD ایجاد اکوسیستمی قابل اعتماد برای نمایش محتوای با کیفیت است.

با استاندارد شدن این سیستم مصرف کننده مطمئن می‌شود که محتوای دیجیتالی با کیفیت مناسبی به وی تحویل داده خواهد شد. مطمئنا این استاندارد شدن در بازاریابی محصولات تولیدی اعضای این اتحادیه نیز موثر خواهد بود. به عقیده‌ی سامسونگ در سال جاری اولین نتایج این اتحاد دیده خواهد شد، مدت‌ها است استانداردسازی محتوای باکیفیت لازم به نظر می‌رسید، به عنوان مثال UHD و 4K رزولوشنی یکسان به شمار می‌آیند، در صورتی که کمی با یکدیگر تفاوت دارند.

DSC 0148-verge-1020.0

استودیوهای فیلم سازی نیز از این طریق می‌توانند فیلم‌هایشان را با کیفیت و گیرایی بهتری به مصرف کنندگان ارائه کرده و مشتریان را بیشتر جلب این صنعت سرگرمی کنند، ران سندرز رئیس استودیو فیلم‌سازی برادران وارنر می‌گوید:

این فناوری به ما اجازه می‌دهد جعبه‌ای از رنگ‌ها را به خانه‌ی مصرف کنندگان ببریم، کنتراست فوق‌العاده و کیفیت تصویر برتر بینندگان ما را به درون داستان می‌کشاند.
بررسی تلویزیون خمیده‌ی 65 اینچ HUC9990 سامسونگ

این اتفاق خوبی برای شبکه‌های تلویزیونی نیز خواهد بود زیرا نتیجه‌ی آن جذاب شدن بیشتر، تلویزیون در خانه‌ها خواهد بود؛ به عقیده‌ی سامسونگ این اتحاد در زمانی بحرانی اتفاق افتاده است. با همه گیر شدن هرچه بیشتر تلویزیون‌های 4K سامسونگ انتظار ملحق شدن نام‌های بسیار بیشتری را به این اتحادیه دارد، اگرچه هنوز محتوای دیجیتال زیادی برای این تلویزیون‌ها در دسترس نیست.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات