ریزر از Forge TV، کنسول کوچک اندرویدی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
ریزر جزو معدود شرکت‌های حاضر در CES 2015 است که حضوری برجسته و فعال داشته است. این کمپانی علاوه بر دستبند هوشمند و پلتفرم مخصوص واقعیتِ افزوده از یک کنسول بازی مبتنی بر اندروید نیز رونمایی کرده است.
تبلیغات

 کنسول بازی این شرکت Forge TV نام دارد. وقتی گوگل اولین بار سال گذشته اندروید تی‌وی را معرفی کرد وعده داد که از این پلتفرم در کنسول‌های کوچک بازی استفاده شود. ریزر یکی از کمپانی‌هایی است که نسبت به ساخت کنسول بازی کوچک مبتنی بر اندروید تی‌وی اقدام کرده است.

این کنسول بازی از یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Snapdragon 805 بهره می‌برد و قیمت آن ۱۰۰ دلار (با کنترلر ۱۵۰ دلار) تعیین شده است. این کنسول بازی قرار است در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ راهی بازار شود.

کنسول Forge TV به لطف پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 420 و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم قادر به اجرای تمام بازی‌های اندرویدی است. این سخت‌افزار در تلفن‌های هوشمند پرچمدار نیز بکار گرفته می‌شود. با این تفاوت که تلفن‌های مبتنی بر این سخت‌افزار قیمت به مراتب بالاتر از ۹۹ دلار دارند. این دستگاه علاوه بر اجرای بازی‌های ویدیویی قادر به ارائه امکانات مشابه‌ی اپل‌تی‌وی است و قابلیت پخش محتوای مختلف را دارد.

ریزر یک کنترلر را برای این میکرو-کنسول در نظر گرفته تا کاربر بتواند نهایت لذت را از بازی‌ها ببرد.

ریزر همچنین سرویس Cortex Stream را برای کنسول کوچک خود در نظر گرفته است تا کاربر بتواند بازی‌ها را از روی هر کامپیوتری به Forge TV استریم کند. به این ترتیب می‌توانید بازی‌های در کلاس PC را در این دستگاه و روی تلویزیون تجربه کنید. برخلاف کنسول بازی Shileld انویدیا در Forge TV محدود به کامپیوترهای مبتنی بر انویدیا نیستید و می‌توانید از دستگاه‌های مبتنی بر کارت‌گرافیک‌های AMD نیز بازی را استریم کنید. محدودیتی در اجرای بازی‌ها نیز وجود ندارد و می‌توانید تمام بازی‌هایی که تا به حال تجربه کرده‌اید را از طریق این دستگاه روی تلویزیون بازی کنید. مدیرعامل ریزر می‌گوید استریم بازی‌ها بدون هیچ‌گونه لگ و تاخیری انجام می‌شود.

turret-wide.0

ریزر به لوازم جانبی مربوط به این کنسول نیز توجه ویژه داشته و مثلا کاربر می‌توان از انواع مختلف گیم‌پدها یا ماوس و صفحه کلید نیز برای هدایت بازی استفاده کند.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات