اتومبیل‌های BMW به تبلت‌های سامسونگ و کنترل با ژست حرکتی مجهز خواهد شد

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌دبلیو در نمایشگاه CES امسال از چندین فناوری جدید که قرار است به زودی در اتومبیل‌های آینده‌ی این شرکت قرار گیرد پرده‌برداری کرده و از همکاری خود با سامسونگ خبر می‌دهد.
تبلیغات

سیستم رفاهی آینده‌ی اتومبیل‌های BMW از طریق یک تبلت سامسونگ کنترل خواهد شد. سرنشینان عقب به وسیله‌ی تبلتی که بر روی کنسول پشتی این اتومبیل قرار می‌گیرد می‌توانند حالت صندلی‌ها، دمای هوا و ایستگاه رادیویی را تغییر دهند، در واقع تبلت سامسونگ نقش کنترل از راه دور را برای سیستم‌های الکترونیکی اتومبیل ایفا خواهد کرد. نکته‌ی جالب این است که تبلت مورد استفاده از نرم‌افزاری اختصاصی برای بی‌ام‌دبلیو بهره خواهد برد. با زدن دکمه‌ی خانه مانند بقیه‌ی تبلت‌ها کاربر به صفحه‌ی اصلی منتقل نمی‌شود بلکه به صفحه‌ی اصلی فرمان‌های لمسی منتقل می‌شود و اگر کاربر بخواهد مانند تبلت‌های عادی از این دستگاه استفاده کند باید از منوی باز شده بر روی گزینه‌ی برنامه‌ها کلیک کند. هنوز مدل خاصی از تبلت‌های سامسونگ برای این کار در نظر گرفته نشده است.

bmw-touch-command

اما امکان جالب iDrive که بی‌ام‌دبلیو برای اتومبیل‌هایش در نظر گرفته سیستم کنترل با ژست حرکتی به همراه نمایشگر لمسی برای راننده است. بسیاری از اتومبیل‌های جدید به نمایشگرهای لمسی مجهز شده‌اند اما BMW با قرار دادن یک دوربین کوچک در سقف اتومبیل حرکات دست راست راننده را اسکن می‌کند. با برنامه ریزی که بر روی این سیستم انجام خواهد شد هر حرکت فرمان خاصی را به اتومبیل منتقل خواهد کرد به عنوان نمونه چرخاندن دست در جهت ساعت صدای سیستم صوتی را زیاد خواهد کرد و بالعکس، یا کشیدن انگشت به سمت دیگر تماس تلفنی را قطع خواهد کرد. قبل از این فولکس واگن نیز برای گلف جدید از سیستمی شبیه به این رونمایی کرده بود. در ادامه نگاه وب‌سایت ورج به این سیستم را مشاهده خواهید کرد.

دانلود ویدئو

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات