MSI از لپ‌تاپ گیمینگ مجهز به کیبورد مکانیکی پرده برداشت

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
کیبوردهای مکانیکی چندان جایی در حوزه‌ی لپ‌تاپ‌ها ندارند، اما هنوز هم عده‌ی وجود دارند که مخصوصا در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی طرفدار پر و پا قرص این‌گونه کیبوردها هستند. سال گذشته با مشاهده‌ی یکی از محصولات IBM متوجه شدیم این فرهنگ هنوز از میان نرفته و اکنون MSI با معرفی لپ‌تاپ GT80 Titan تلاش کرده گزینه قابل حمل‌تری برای این افراد ارائه کند.
تبلیغات

 این لپ‌تاپ که بخاطر صفحه‌نمایش بزرگ 18.8 اینچی و وجود کیبورد مکانیکی کاملا عظیم‌الجثه است از امروز در دسترس خریداران خواهد بود و می‌توان آن را جایگزین سیستم دسکتاپ دانست. کیبورد مکانیکی و باتری غول پیکر 350W باعث می‌شود این دستگاه را تنها در ضروری‌ترین شرایط، قابل حمل به حساب آوریم. با پشتیبانی از دو پورت mini-display و خروجی HDMI به نظر می‌رسد MSI کاملا بر حضور دائمی Titan روی میزکار شما حساب کرده است.

خوشبختانه این لپ‌تاپ به سخت‌افزاری مجهز شده که کاملا نیازهای بازی را جوابگو خواهد بود. پردازنده‌ی Core i7 اینتل، گرافیک دوگانه‌ی NVIDIA Geforce مدل GTX980M و حداقل 16 گیگابایت حافظه‌ی رم تضمینی بر این مدعا خواهند بود. تمام این سخت‌افزارها با جدا کردن درپوش قرار گرفته روی قسمت بالایی کیبورد در دسترس و قابل ارتقا خواهند بود. با این حال آنچه که وجه تمایز Titan از سایر رقبا محسوب می‌شود، کیبورد خاص آن است.

کیبورد کاملا مکانیکی Cherry MX Brown بوسیله‌ی LEDهای قرمز رنگ به تامین نور پس‌زمینه می‌پردازد و هنگام استفاده از دستگاه کاملا حسی نوستالژیک و جذاب را به کاربر منتقل خواهد کرد. سری کیبورد Brown که کم سر و صداتر از سری MX Red محسوب می‌شود همچنان بازخورد و دریافت بسیار رضایت بخشی ارائه می‌کند؛ حس و بازخوردی که از سوی کمتر لپ‌تاپی قابل انتظار است.

کمپانی Cherry سابقه‌ای 50 ساله در حال طراحی و تولید کیبوردهای مکانیکی دارد و شجره‌نامه‌ی محصولات این شرکت نیز گواه قاطعی بر این مدعاست. در کنار کیبورد لپ‌تاپ GT80 Titan، یک ترک‌پد با دو کلید قرار گرفته که در صورت ضربه زدن روی قسمت بالا-سمت‌چپ به یک صفحه‌ی اعداد ماشین‌حسابی کاملا لمسی بدل می‌شود. قرارگیری این صفحه‌ی اعداد لمسی در کنار کیبورد کاملا مکانیکی دستگاه، به خوبی نشان می‌دهد که صفحات لمسی چه راه درازی پیش رو دارند تا به آن سطح از بازخورد و تجربه‌ی کاربری برسند؛ اما در هر صورت ترکیب این دو در این لپ‌تاپ و نیز افکت بدل شدن ترک‌پد به صفحه‌ی اعداد بسیار جالب توجه است.

با وجود اینکه کیبورد قرار گرفته روی این لپ‌تاپ کاملا درخشان است، اما MSI تصمیم گرفته چاشنی آن را اندکی بیشتر کرده و کلیدهای WASD به فلز طلایی رنگ تبدیل کند. این اقدام در چشم طرفداران پر و پاقرصی که سال‌ها چنین ایده‌ای را در ذهن داشتند حرکت جذابی به حساب خواهد آمد. با این حال هیچ یک از این قابلیت‌های فوق‌العاده با قیمتی ارزان در اختیارتان قرار نخواهد گرفت. قیمت پایه‌ی لپ‌تاپ تایتان، 3299 دلار خواهد بود.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات