تلویزیون شارپ با فناوری تقسیم پیکسل و نمایش محتوای 8K رونمایی شد

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به فعالیت گسترده‌ی کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تولید 4K، دیگر نمی‌توان این تلویزیون‌ها را به‌عنوان یک محصول خلاقانه به شمار آورد. از این‌رو کمپانی درصدد بکارگیری فناوری‌هایی هستند تا تلویزیون‌های 4K خود را بهتر از رقبا روانه‌ی بازار کنند. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به AQUOS 4K UHD شارپ اشاره کرد.
تبلیغات

تلویزیون ۸۰ اینچی AQUOS 4K UHD شارپ از فناوری تقسیم پیکسل‌ها بهره می‌برد که این موضوع باعث بالارفتن وضوح تصویر می‌گردد. براساس اطلاعات منتشر شده، شارپ در تلویزیون جدید خود از فناوری تقسیم عمودی پیکسل‌ها بهره می‌برد که طی آن هر ساب‌پیکسل رنگ‌های متعلق به خود را مستقل از ساب‌پیکسل‌های دیگر نمایش می‌دهد که ارمغان آن ایجاد تصویری با رزولوشن ۷٫۶۸۰ در ۴٫۳۲۰ پیکسل یا به بیان بهتر رزولوشن 8K است. علاوه بر امکان افزایش رزولوشن تصویر، شارپ در تلویزیون جدید خود نور پس‌زمینه را بهبود داده و همچنین طیف رنگ نمایش داده شده نیز افزایش یافته است. شارپ هنوز اطلاعاتی از قیمت این محصول را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت این محصول می‌تواند با سایر تلویزیون‌های 4K در بازار رقابت کند.

شارپ علاوه بر محصول مورد نظر، تلویزیون‌های دیگری را نیز با رزولوشن 4K روانه‌ی بازار خواهد کرد. ارزان‌ترین نمونه‌ی عرضه شده با عنوان UB30 دارای سایز ۴۳ تا ۶۵ اینچ است. تلویزیون هوشمند اندرویدی UE30 در اندازه‌های ۶۰ تا ۸۰ اینچ بهره می‌برد که از وجود پلتفرم SmartCentral بهره می برد که دارای رفرش‌ریت ۴۸۰ هرتز است. نمونه‌ی دیگر تلویزیون‌های شارپ UH30 است که در اندازه‌های ۷۰ تا ۸۰ اینچ عرضه می‌شود. این محصولات با بهبود عملکرد نمایش رنگ‌ها، نرخ رفرش ۹۶۰ هرتز و تاچ‌پد ریموت روانه‌ی بازار خواهد شد. هر سه محصول شارپ در بهار سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد که قیمت در نظر گرفته شده برای آن‌ها به ترتیب ۷۵۰ دلار برای UB30 با سایز ۴۳ اینچ تا ۶٫۰۰۰ دلار برای UH30 با سایز ۸۰ اینچ است.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات