Avegant Glyph هدفونی همراه با عینک واقعیت مجازی مخفی

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هدست واقعیت مجازی Avegant Glyph شبیه به هیچ‌یک از محصولات موجود در بازار نیست. این محصول علاوه بر بکارگیری فناوری متفاوت در نمایش تصاویر، ظاهر متفاوتی نیز دارد و کاملا شبیه به یک هدفون است.
تبلیغات

هدست واقعیت مجازی Avegant Glyph از فناوری متفاوتی برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند. برخلاف محصولات موجود در بازار چون آکیولس و گیر وی‌آر سامسونگ که از فناوری بزرگنمایی تصویر استفاده می‌کنند، آوگانت گلیف از انتشار تصاویر روی قرنیه‌ی چشم بهره می‌گیرد. این فناوری از دهه‌ی ۸۰ میلادی به دنیای فناوری معرفی شده، ولی استفاده‌ی چندانی از آن را در هدست‌‌های واقعیت مجازی را شاهد نبوده‌ایم. علاوه بر این موضوع، محصول آوگانت  بیشتر شبیه به هدفون است تا اینکه شبیه به یک هدست واقعیت مجازی باشد. در صورت نیاز می‌توان با تغییر وضعیتِ آوگانت گلیف، از آن به‌عنوان یک هدست واقعیت مجازی استفاده کرد.

GlyphInt

آوگانت این محصول را در نمایشگاه CES 2013 نیز پیش روی بازدیدکنندگان قرار داده بود، اما محصول نهایی این کمپانی در نمایشگاه CES امسال، شکل و شمایل بهتری به خود گرفته و با تغییراتی نیز همراه شده است. هدست واقعیت مجازی آوگانت را می‌توان با استفاده از کابل HDMI به انواع گوشی‌های‌هوشمند، تبلت‌ها، پی‌سی و کنسول‌های بازی متصل کرد. علی‌رغم اینکه با استفاده از این محصول می‌توان بازی‌ها را در دنیای واقعیت مجازی تجربه کرد، اما این محصول به صورت اختصاصی برای تماشای فیلم‌های سینمایی با استفاده از امکان گوش دادن به صدای فیلم توسعه یافته است.

نمونه‌ی اولیه گلیف در نمایشگاه CES به نمایش عموم گذاشته شده است. علاقمندان قادر خواهند بود تا این محصول را به قیمت ۴۹۹ دلار در ۱۵ ژانویه خرید کنند ولی پس از آن، هدست واقعیت مجازی گلیف با قیمت ۵۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. کمپانی آوگانت پیش از این برای عرضه‌ی این محصول در سال ۲۰۱۴ میلادی برنامه‌ریزی کرده بود، اما هم‌‌اکنون این محصول برای عرضه در سال ۲۰۱۵ برنامه‌ریزی شده است.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات