زومجی: خالق Street Fighter 2 از غلبهی بازیهای موبایل بر بازیهای کنسول میگوید
دهه ۱۹۸۰ میلادی، وقتی اُکاموتو از شرکت کونامی اخراج شد، به کپکام پیوست و سال ۱۹۹۱ بود که بازی Street Fighter 2 را ساخت و روانه بازار کرد. ۱۲ سال بعد یعنی سال ۲۰۰۳ از کپکام جدا شد و به عنوان یکی از اولین تولیدکنندههای نام آشنای ژاپنی اقدام به تأسیس استودیو مستقل کرد و نام این استدیو را گیم ریپابلیک (Game Republic) گذاشت. در دوران اوج، این استودیو ۳۰۰ نفر کارمند داشت؛ اما در نهایت در سال ۲۰۱۱ و به علت میلیونها دلار بدهی برای همیشه بسته شد.
به نظر اُکاموتو، ساختن هر چیزی برای کنسولها و تجارت برای فروش آنها به قدری گسترده شده است که وارد مرحله اشباع شده است. او در ادامه میگوید این صنعت، بازیها و تجارتش دیگر مانند سالهای گذشته نیست که با دوستانمان جمع شویم و یک بازی بسازیم.
این روزها اُکاموتو مشغول همکاری با میکسی (Mixi)، یکی از محبوبترین سرویسهای اجتماعی و پیامرسان ژاپنی و طراحی بازی Monster Strike برای این شبکه است. بازی که ترکیبی جالب از دنیای پُکمون (Pokemon) و بازی بیلیارد است و به اعتقاد او میتواند آن را در برابر هر چیزی از کنسولها قرار دهد. اگرچه ادعای کمی نیست، اما او با اعتماد به نفس راجع به بازی خود و رقابت آن با کنسولهای خانگی سخن میگوید.
برای مطالعهی این مقاله به زومجی مراجعه کنید.
اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.
نظرات